Public Relations and Advertising
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Public Relations and Advertising by Subject "public relations and advertising"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
Item A phenomenological study of instructors’ experiences on an open source learning management system(Procedia - Social and Behavioral Sciences, 2011-08-08) ÇİĞDEMOĞLU, Ceyhan; ARSLAN, Harika Özge; AKAY, HasanThis paper focuses on instructors’ experiences on usage of an open-source Learning Management System (LMS), Moodle in their courses. The study was conducted in a private university in Ankara, Turkey where the widespread use of the Moodle has only recently started. The phenomenological design has been utilized as qualitative research method for this paper. The Participants comprised in structures from different faculties who are new users of the Moodle. Open-ended interviews were carried out, and the data was transcribed into codes and themes. The research findings indicate that instructors have different impressions from the system in terms of their effort and expectation.Item A Three-Tier Diagnostic Test to Assess Pre-Service Teachers’ Misconceptions about Global Warming, Greenhouse Effect, Ozone Layer Depletion, and Acid Rain(International Journal of Science Education, 2012-06-11) ARSLAN, Harika Özge; ÇİĞDEMOĞLU, Ceyhan; MOSELEY, ChristineThis study describes the development and validation of a three-tier multiple-choice diagnostic test, the atmosphere-related environmental problems diagnostic test (AREPDiT), to reveal common misconceptions of global warming (GW), greenhouse effect (GE), ozone layer depletion (OLD), and acid rain (AR). The development of a two-tier diagnostic test procedure as described by Treagust constitutes the framework for this study. To differentiate a lack of knowledge from a misconception, a certainty response index is added as a third tier to each item. Based on propositional knowledge statements, related literature, and the identified misconceptions gathered initially from 157 pre-service teachers, the AREPDiT was constructed and administered to 256 pre-service teachers. The Cronbach alpha reliability coefficient of the pre-service teachers’ scores was estimated to be 0.74. Content and face validations were established by senior experts. A moderate positive correlation between the participants’ both-tiers scores and their certainty scores indicated evidence for construct validity. Therefore, the AREPDiT is a reliable and valid instrument not only to identify pre-service teachers’ misconceptions about GW, GE, OLD, and AR but also to differentiate these misconceptions from lack of knowledge. The results also reveal that a majority of the respondents demonstrated limited understandings about atmosphere related environmental problems and held six common misconceptions. Future studies could test the AREPDiT as a tool for assessing the misconceptions held by pre-service teachers from different programs as well as in-service teachers and high school students.Item BİLİMSEL OKURYAZARLIK(Bilim ve Teknoloji, 2012-08-24) ÇİĞDEMOĞLU, CeyhanFen ve matematik alanları eğitimi yüksek öğretime geçişte özellikle temel bilimler ve mühendislik gibi alanların alt yapısını oluşturduğu için önemlidir. Son zamanlarda bilim ve teknolojideki yüksek ivmeli gelişmeler özellikle bu alanlardaki bilgi birikiminin ürünü olarak düşünülebilir. Bilimsel bilginin, teknoloji ile birlikte hızla ilerlemesinde;araştıran, sorgulayan, problemlere çözümler arayan bireylerin rolü yadsınamaz. Çağın gereksinimleri doğrultusunda bireyler yetiştirmeyi hedefleyen tüm öğretim kurumlarının temel amaçlarından biri de öğrencileri bilimsel okuryazar olarak yetiştirmektir. Genellikle modern toplumlarda bireylerin sadece belirli uzmanlık alanları dışında, bazı temel konularda akılcı yorumlar yapabilmesi de beklenir. Bybee (1997) ye göre bilimsel okuryazarlık, bilimsel bilgiyi kullanabilmeyi, problemleri tanımlayıp kanıta dayalı sonuçlar çıkararak dünyayı anlamayı ve insan faaliyetlerinin neden olduğu değişimler konusunda karar verebilmeyi gerektirir. Öğrencilerin doğal çevrelerinde karşılaştıkları olayları merak etmesi, bu olaylara karşı duyarlı olup uygun davranışlar sergilemesi, sorunlara akılcı çözümler bulabilmesi, bilgiye ulaşıp onu kullanmayı bilmesi, bilimsel okuryazar bireylerin özelliklerindendir. Örneğin bilimsel okuryazar olan bir birey, küresel ısınma, kanser, kök hücre, asit yağmurları, ve enerji kaynakları gibi konularda açıklamalarda bulunabilir, bilimsel bilgisi doğrultusunda yorumlar yapabilir. Aslında “bilimsel-okuryazarlık” toplumda çoğu zaman “genel kültür” olarak kullanılan kavramın bilimle ilgili olan kısmı olarak da açıklanabilir.Item Heterogeneity in Classes: Cooperative Problem-Solving Activities through Cooperative Learning(Croatian Journal of Education, 2014-06-01) ÇİĞDEMOĞLU, Ceyhan; KAPUSUZ, Kamil Yavuz; KARA, AliTeachers, from primary schools to college, experience challenges regarding both increased class sizes and a greater diversity of students having a broad spectrum of abilities, interests, needs, and goals. The aim of this paper is to investigate the effect of cooperative learning through Cooperative Problem-Solving (CPS) activities on homogenous and heterogeneous grouping in an engineering course. As a mixed method design, the study utilized both quantitative and qualitative data. The participants, 47 engineering students selected conveniently, were enrolled in a communication systems course. The analysis of the quantitative data indicated that no significant difference (p= .791) exists between the ways in which the students in homogenous and the students in heterogeneous group understand communication systems. In order to reveal the perceptions of students regarding the implementation, they were interviewed at the end of the semester. The qualitative data obtained from these interviews suggests that students prefer heterogeneous to homogenous grouping. The findings also imply that further research should concentrate on heterogeneous grouping strategies and more detailed qualitative data in order to reveal what kind of patterns emerge from students’ interactions in different groupings.Item İNTERNET, KAPİTALİZM VE KALAN FIRSATLAR(Bilim ve Teknoloji, 2015-10-02) TOROS, Seçilİnternet sadece teknolojik bir gelişme olmanın ötesinde toplumun iletişim ve örgütlenme yapılarına etki eden bir sistem olarak da tanımlanabilir. Bu şekilde tanımlandığında, İnternet, hem teknolojik altyapı, araçlar ve bunların sunduğu olanakları, hem de bunların yaratıcısı ve tüketicisi olan aktörleri bir araya getirir. Dolayısıyla İnterneti anlamak, açıklamak ve geleceğe dair öngörülerde bulunmak için enformasyon ve iletişim teknolojileri ile toplum arasındaki karşılıklı dinamik ilişkiye odaklanmak gerekir. Bu şekilde tanımlanmış olan İnternet toplumların ortak bir ürünü olarak karşımıza çıkar ve toplumlara içkin çeşitli aktörler tarafından biçimlendirilir. Bu özellikleri dikkate alındığında anlaşılmaktadır ki, İnternet enformasyon ve iletişim olanaklarını kullanarak toplumu ve toplumsal ilişkileri geçmiştekilerden farklı olarak dönüştürmektedir. Bu farkı anlamak için İnternetin benzer teknolojik gelişmeler ile olan ilişkisini ve benzerliklerini, İnternetin ticari, siyasal, toplumsal ve kültürel eğilimlerden (trendlerden) nasıl etkilendiğini öğrenmek önemlidir (Mosco, 2000, p. 344).Item Pazarlama Çağında “Pazarlamama”!(Bilim ve Teknoloji, 2013-12-27) GÜRSON, Poyraz; EŞİYOK SÖNMEZ, ElifPazarlama kavramı uzun yıllardır gündemde olan ve çoğu firma için pazarda tutunabilmek amacıyla ürün, dağıtım, fiyatlandırma ve tanıtım için belirlenen stratejilerin temelini oluşturmaktadır. Pazarlama aslında tüketiciler ve üreticiler için gerekli olan mal veya hizmetlerin üretilmesi, bu üretilen mal ve hizmetlerin tanıtımının ve dağıtımının yapılması olarak tanımlanır (Elden, Ulugök ve Yeygel, 2005: 16). Bu dağıtım sürecinde belirlenen stratejilerde pazarlama stratejileridir. Pazarlama anlayışının başlıca ögeleri; (1) Tüketici yönlülük, yani potansiyel müşterinin hedef ve beklentilerinin saptanıp ona göre pazarlama ve üretim yapılması, (2) Bütünleşik pazarlama fonksiyonları, yani diğer departmanlar ile pazarlama departmanı arasında fiyat, tutundurma, dağıtım ve ürün gibi elemanlar arası uyum ve işbirliği sağlanması, (3) Tüketicinin tatmini ve kar sağlanması, ancak burada satış öncesi ve sonrası tatmin düzeylerinin ölçümlerinin yapılması gerekmektedir (Tek, 1991: 13). Ancak bu tip pazarlama stratejileri daha ziyade yeni piyasaya çıkmakta olan bir firma-marka tarafından tercih edilmektedir. İçerisinde bulunduğumuz küresel çağda örgütler kendilerini ifade etmek çeşitli pazarlama iletişim yöntemlerini kullansalar da, bazı durumlarda kurumlar pazarlamama (demarketing) stratejisini uygularlar.Item Stratejik iletişimde sosyal medyanın kullanım alanları(Bilim ve Teknoloji, 2014-04-13) EŞİYOK SÖNMEZ, ElifGelişen teknoloji özellikle kurumlar açısından bir çok avantajı da beraberinde getirmiştir. Eskiden hedef kitlesine kendilerini rahatlıkla ifade edemeyen kurumlar sosyal medya sayesinde kendilerini ifade edebilme şansını yakalarken, hedef kitleler de kendi istek, talep ve önerilerini kurumlara iletebilme özgürlüğünü elde etmişlerdir. Yeni çevrimiçi çağda kullanılan araçlar, firmalara ürün ve hizmetlerini, markalarını tanıtmaları ve hedef kitleleri ile iletişim kurmaları için yeni fikirler vermiştir1 . Çevrimiçi ağlarda kullanılan bu araçlar içinde Wiki, podcast ve forumlar gibi değişik iletişim mecraları bulunsa da, kurumlar tarafından en sık kullanılanlar blog, mikroblog, sosyal ağlar, elektronik posta grupları ve kurumsal internet sayfaları olarak sıralanabilir.Item Taking attention on environmental issues by an attractive educational game: enviropoly(Procedia - Social and Behavioral Sciences, 2011-08-08) ARSLAN, Harika Özge; MOSELEY, Christine; ÇİĞDEMOĞLU, CeyhanResearches in interdisciplinary teaching methodologies on environmental education and in assessing their impact were recommended in Thessaloniki Declaration (UNESCO, 1997). Therefore, the purpose of this qualitative study was to develop and field test an educational game, EnviroPoly, to promote environmental literacy. The game was piloted with 44 elementary/mid level pre-service teachers. Afterwards five pre-service teachers met in a focus group to discuss the game and its procedures. The discussions and observations of the large group of teachers during play and the smaller focus group indicated that EnviroPoly is attractive, motivating, enjoyable and useful. Additionally the game was found to be applicable for different grade levels by adapting reading and question cards.Item Yeni Medya ve Kurumsal Kültür: Avrupa ve Türkiye’deki Farklı Kurumsal Yapıların Karşılaştırması(Atılım Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2012-07-22) TEKVAR, Sırma OyaBu araştırmada yeni medyanın ve onun önemli bir öğesi olan toplumsal paylaşım ağlarının farklı kurumsal yapılarda nasıl algılandığı, nasıl kullanıldığı ve kurum kültürünün buradaki bağı araştırılmıştır. Araştırma, Avrupa’da gerçekleştirilen European Communication Monitor 2011 anketi örnek alınarak bir karşılaştırma yapmak üzerine temellendirilmiştir. Bu çerçevede kamu kuruluşları, özel kuruluşlar, sivil toplum / meslek örgütleri ve iletişim / medya ajanslarından oluşan amaçlı örneklem kapsamında toplam 16 iletişim ve halkla ilişkiler uzmanıyla derinlemesine yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiş, nitel bir çözümleme yapılmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda görüşülen örgütlerin genellikle tek yönlü veya iki yönlü asimetrik bir halkla ilişkiler anlayışı içinde oldukları görülmüştür. Etkileşim ve diyaloğa açık bir iletişime olanak sağlaması beklenen yeni medyanın da bu geleneksel anlayış içinde uygulanmaya çalışıldığı sonucuna varılmıştır. Çalışmada kurum kültürü de bu çerçevede değerlendirilmiştir.Item YENİ MEDYANIN “YENİ”LİKLERİ(Bilim ve Teknoloji, 2014-03-13) EŞİYOK SÖNMEZ, ElifSon zamanlarda oldukça sık duyulan kavramlardan birisi olan yeni medya, içerisinde geçen “yeni” kelimesinin ne derecede ve nasıl bir yeniliğe vurgu yaptığının tam olarak bilinmemesinden dolayı tartışılan bir kavramdır. Günümüzde yeni medya kavramındaki “yeni”, teknoloji ile dağıtılan sosyal gelişmelere vurgu yapar ve interaktif olması sebebiyle internet, dijital televizyon ya da bloglar gibi interaktif araçlar yeni medya kullanımının bir parçası (Özgen, 2011) olarak görülür. Başka bir tanıma göre ise yeni medya, bütün bilinen farklı ortamları bir araya getirme yetisine sahip bir özelliktir (Vural ve Bat, 2010), yani çoklu ortam (multi-media) özelliği vardır. Video, fotoğraf, ses, yazı veya grafik gibi farklı ögeler tek bir alanda bir araya gelmiştir. Günümüzde yeni medya denildiği zaman akla gelecek anahtar kelimeler teknoloji, dijital ortamlar ve interaktif olarak sıralanabilir. Burada belirtilen interaktiflik yeni medyanın karşılıklı etkileşim yoluyla iletişim kurmaya verdiği imkandan kaynaklanır. Bu özelliklerinin toplamı sonucunda yeni medya, kullanıcılarına hızlı iletişim ve bilgi alışverişi yapabilme imkanı sunmaktadır.