ERYILMAZ, MELTEMAhmed, Aisha Abdulaali Abdulla2022-03-072022-03-072017-03-07http://hdl.handle.net/20.500.11905/728Ters Yüz Edilmiş Sınıf İçin Uyarlamalı Eğitim ModeliÖZ: Bu çalışma ilköğretim okulu dersleri için çok yönlü yenilikler kullanarak ters yüz edilmiş bir sınıf geliştirmeyi ve Libya’daki üçüncü sınıf İngilizce eğitimleri arasındaki bireysel zıtlıkları ters yüz edilmiş öğrenim içerisindeki çok yönlü bir metodla tanımlamayı ve geleneksel eğitimi Bloom Taksonomisi’nin üç aşamasında bulunan hatırlama, anlama ve uygulama aşamaları içinde bağımsız bir şekilde belirlemeyi amaçlamıştır. Çalışma aşağıdaki sorulara yanıt bulmaya çalışmıştır: Üçüncü sınıf temel İngilizce dersleri için, Bloom'un Taksonomisi’ne (Hatırlama, Anlama ve Uygulama) göre, başarı testlerinde geleneksel tip eğitim, ters yüz edilmiş öğrenim ve ters yüz edilmiş öğrenimdeki uyarlamalı teknik arasında farklılıklar var mıdır? Bu araştırma amaçlarına ulaşmak ve sorulara yanıt vermek için, üç test düzenlenmiş, bu testlerin ciddiyetini ve devamlılığını uygun yollarla garanti etmiş ve bir çalışma örneği seçerek bunu rastgele bir biçimde üç ayrı toplanma parçasına bölmüştür: 1. Ters yüz öğrenim içindeki uyarlamalı teknik ile eğitim verilen deneysel grup (1) 2. Geleneksel eğitim yoluyla eğitim verilen kontrol grubu (1) 3. Ters yüz edilmiş öğrenim ile eğitim verilen kontrol grubu (2) deneme topluluğu (2) Araştırma test öncesi toplanmaların homojen olduğunu ortaya çıkarmış, bununla birlikte ara testte ve test sonrasında deneysel sonuçlar için fark edilebilir büyüklükte çelişkiler olmuştur.This study aimed to develop a flipped classroom demonstrate utilizing versatile innovations for primary school understudies and identify the individual contrasts among the third-grade basic understudies in the English Language in Libya by a versatile method in flipped learning, and customary training at three levels recalling, comprehension and applying of Bloom's Taxonomy independently. This study attempted to answer the following question: Are there any differences between traditional style of education, flipped learning , and adaptive technique in flipped learning in achievement tests according to Bloom's Taxonomy ( Remembering, Understanding, and Applying) for understudies in the third grade of essential in English ? To accomplish the targets of the review and answer its question, three tests were constructed and afterward ensure its earnestness and steadiness in proper ways, and selected the study sample and divided it randomly into three gatherings:- 1. The experimental group (1) educated by adaptive technique in flipped learning. 2. The control group (1) instructed through customary training. 3. The control group (2) (The trial bunch (2)) instructed by flipped learning. The review presumed that in the pre-test the gatherings were homogeneous; however, in midterm test and post- test, there were contrasts measurably huge for the experimental assembly (1).encomputer engineeringAN ADAPTIVE EDUCATIONAL MODEL FOR FLIPPED CLASSROOMTers Yüz Edilmiş Sınıf İçin Uyarlamalı Eğitim ModeliThesis