BATUM MENTEŞE, OyaSERDAROĞLU, Duygu2022-05-172022-05-172015-10-17http://hdl.handle.net/20.500.11905/839ÖZ: 1980li yılların ortasında “yeni” bir edebi teori/yaklaşım olarak ortaya çıkan Yeni Tarihselcilik kuramı tarih anlayışına yeni bakış açıları sunarak, tarih yazımı ve kurgu yazımı ve dolayısıyla tarihçi ve kurgu yazarı ararsındaki katı çizgiye meydan okuyarak her ikisinin de kurgulanmış metinsel temsiller olduğunu iddia etmektedir. Başka bir deyişle, Yeni Tarihselcilik, tarih yazarının bakış açısı ve içinde bulunduğu politik, kültürel ve sosyal koşulların anlatımını etkilemesi nedeniyle nesnel bir tarihten ve geçmişe ait “mutlak” doğrulardan bahsetmenin mümkün olmadığını savunur. Yeni Tarihselcilik akımı tek bir tarih olmadığına ve çoklu tarih anlayışına inandığı için tarihin kendisiyle değil tarih(ler)in nasıl temsil edildiği ile ilgilenir. Bu tezin amacı edebiyat dünyasının önemli çağdaş tarihsel romanlar olan Kazuo Ishiguro’nun When We Were Orphans, Graham Swift’in Waterland ve Julian Barnes’ın Flaubert’s Parrot adlı romanlarındaki tarih temsillerini zaman, hafıza, belgeleme ve anlatım teknikleri açısından incelemektir. Detektif romanlarının ve biyografi türünün en güzel parodi örneklerinden olan bu üç eser, detektif, tarih öğretmeni ve biyografi yazarı başkarakterleri ile tarih yazımı sorunsalı açısından aynı paydada buluşmaktadır. Böylece, bu tezin amacı bu eserlerde işlenen tarihin çeşitli öznel temsilleri ile kişisel ve genel tarihin nasıl iç içe geçtiğini ortaya çıkartmaktır.New Historicism, flourishing in the 1980s as a “new” contemporary literary approach, proposes new viewpoints to the understanding of history and challenges the strict line between history writing and fiction writing, thus between historian and fiction writer with the claim that both genres are constructed textual representations. In other words, New Historicism argues that because of the subjective viewpoint of the historian and the political, cultural and social conditions in which the historian lives and which affect his narration, it becomes almost impossible for him to write objective “absolute” truths about the past. New Historicism deals with the representations of history rather than the history itself since it believes that there is not one history but multiple histories. The purpose of this thesis is to analyze the representations of history in three contemporary historical novels; Kazuo Ishiguro’s When We Were Orphans, Graham Swift’s Waterland and Julian Barnes’s Flaubert’s Parrot from the New Historicist viewpoint by focusing on the concepts of time, memory, documentation and narrative techniques. Being examples of the detective genre and parody of the detective fiction as well as biography writing, these three novels meet on the same ground with their problematic representations of history with their protagonists who are detectives, history teachers and biographers. Thus, this thesis aims at studying these novels from that perspective to reveal how history is narrated in subjective multiple ways and how personal histories and public histories are intermingled.enenglish language and literatureREPRESENTING HISTORY IN CONTEMPORARY BRITISH FICTION: A NEW HISTORICIST APPROACH TO KAZUO ISHIGURO’S WHEN WE WERE ORPHANS, GRAHAM SWIFT’S WATERLAND AND JULIAN BARNES’S FLAUBERT’S PARROTThesis