EŞİYOK, ElifARSLAN, Fatma2022-02-152022-02-152022-02-15http://hdl.handle.net/20.500.11905/452ABSTRACT: With the increase of competition in commercial enterprises, enterprises are trying to differentiate their products and businesses by realizing their marketing activities in order to be preferred. In political marketing, party representatives developed strategies to promote their parties and themselves, to be preferred by voters and consequently to carry out political marketing activities. In this study, firstly the literature study was performed Political marketing, its characteristics and properties; power and governance, opposition pressure groups and lobbying, voter and voter behavior, international developments and media factors which affect political marketing is tried to explain. In the presidential election on 21 April- 24 June the number of shares made by the candidates on Twitter, Facebook and Instagram accounts are analyzed. The total number of shares, the number of likes, photography and video shares, the comments made to the shares the number of hashtags used and the number of retweets on Twitter, are calculated. Social media contents are grouped under the following categories; foreign policy, religious and national holidays, party activities, economy, animal and human rights, condolence, education, sports, political opponents and health. Through descriptive study the election and the social media shares are compared.Ticari işletmelerde rekabetin artması ile işletmeler ürününü ve işletmesini tanıtmak, tercih edilmek için pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirerek farklılaşmaya çalışmakta, siyasal pazarlamada da parti temsilci adayları partilerini ve de kendilerinin tanıtımını yapmak, seçmenler tarafından tercih edilmek için stratejiler geliştirmekte ve bunun sonucu siyasal pazarlama faaliyetlerini gerçekleştirmektedirler. Bu çalışma da öncelikle literatür taraması yapılarak siyasal pazarlama kavramının gelişimi, tanımı, özellikleri ve siyasal pazarlamayı etkileyen; iktidar ve yönetim, muhalefet, baskı gurupları ve lobicilik, seçmenler ve seçmen davranışları, uluslararası gelişmeler, medya faktörleri ve siyasal pazarlama karması olan; ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma kavramları da açıklanmıştır. Cumhurbaşkanlığı seçiminde adayların 21 Nisan- 24 Haziran tarihleri arasında Twitter, Facebook ve Instagram hesaplarından yapmış oldukları paylaşımların; toplam paylaşım sayısı, fotoğraf ve video paylaşımları, yapılan paylaşımlara alınan beğenmelerin sayısı, paylaşımlara yapılan yorumlar, paylaşım yapılırken kullanılan hashtag sayısı ve Twitter’daki paylaşımların almış olduğu retweet sayısı verileri kaydedilmiştir. Sosyal medya paylaşımları içerik analizi ile konularına göre miting, dış politika, dini bayramlar, milli bayram, parti aktiviteleri, ekonomi, hayvan ve insan hakları, taziye, eğitim, spor, siyasi rakipler, sağlık başlıkları altında incelenmiştir. Betimsel bir çalışma ile parti temsilci adaylarının genel seçim sonuçlarında almış oldukları oy oranları karşılaştırılmıştır.trpublic relations and advertisingSİYASAL PAZARLAMA İLETİŞİMİNDE SOSYAL MEDYA KULLANIMI: 24 HAZİRAN 2018 CUMHURBAŞKANLIĞI SEÇİMİThesis