TEKİN, KuğuÖZFINDIK KOTİK, Yasemen2022-09-072022-09-072021-09-07http://hdl.handle.net/20.500.11905/1572Yoldaki Canlar: Mohsin Hamid’in Batı Çıkışı (2017) ve Kamila Shamsie’nin Kül Olmuş Gölgeler (2009) Eserlerindeki Birey Güvenliği ve GöçÖZ: Bu çalışmanın amacı Mohsin Hamid’in Batı Çıkışı (2017) ve Kamila Shamsie’nin Kül Olmuş Gölgeler (2009) adlı eserlerinde insan güvenliği ve göç kavramlarının nasıl işlendiğini insan güvenliği paradigması, sömürge dönemi sonrası edebi eleştiri ve küreselleşme teorik çerçevelerini kullanarak açıklamaktır. “İnsan güvenliği ve göç Batı Çıkışı ve Kül Olmuş Gölgeler adlı eserlerde ne şekilde ele alınmaktadır?” ve “Batı Çıkışı ve Kül Olmuş Gölgeler adlı eserlerin insan güvenliği ve göç konularını işleme biçimleri arasında benzerlikler ya da farklılıklar var mıdır?” araştırma sorularını cevaplamayı amaçlayan bu tezde her iki roman da insan güvenliğinin yedi boyutuna göre incelenmiştir. Mohsin Hamid’in Batı Çıkışı eseri uluslararası göç ve insan güvenliği konularını Güney Asya’nın isimsiz bir ülkesinde yaşayan genç bir çiftin göç yolculuğuna odaklanarak sorunsallaştırmaktadır. Göç ironik bir biçimde bu genç çiftin güvenliklerini sağlayabilmelerinin tek çözümüyken, çıktıkları göç yolculuğunda daha da çok insan güvenliği sorunu ile baş etmek zorunda kalırlar. Benzer şekilde, Kamila Shamsie’nin Kül Olmuş Gölgeler eseri de Nagazaki’nin atom bombası ile bombalanması, Pakistan ve Hindistan’ın ayrılması, Afgan Savaşı ve 11 Eylül Saldırıları tarihi olaylarını ele alarak göç kavramını ve insan güvenliğini sorunsallaştırır.Batı Çıkışı’nda Nadia ve Saeed Doğu’dan Batı’ya sihirli kapılar yolu ile göç ederler ve gittikleri ülkelerde güvenlik tehditlerine ve ayrımcılığa maruz kalırlar. Kül Olmuş Gölgeler’de hayvanlar kimlik sembolü ve metaforu olarak fonksiyonel bir biçimde kullanılmalarının yanı sıra, insan güvenliğine atıfta bulunmak için kullanılmıştır. Her iki romanda da ana karakterlerin yaşadığı güvenlik problemlerinin karakterlerin hayatlarında bir dönüşüme neden olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Her iki roman da bireylerin deneyim ve temel insani ihtiyaçlarını ön plana almaktadır ve Batı Çıkışı ve Kül Olmuş Gölgeler eserlerinin insan güvenliğini işleme biçimleri benzerlik göstermektedir.This study aims to explain how human security and migration are reflected in Exit West (2017) and Burnt Shadows using the theoretical frameworks of human security paradigm, postcolonial literary criticism and globalization (2009). Two research questions: “How are the concepts of human security and migration portrayed in Exit West and Burnt Shadows?” and “Are there any similarities and differences in the depiction of human security and migration in Exit West and Burnt Shadows?” are asked in the thesis and both of the novels are analysed according to the seven dimensions of human security. Mohsin Hamid’s Exit West problematizes international migration and human security by focusing on the journey of migration of a young couple living in an unnamed country in South Asia. Migration is the only solution of the young couple to maintain their security, but ironically, in this journey they have to deal with more issues of human security. Likewise, Kamila Shamsie’s Burnt Shadows also problematizes international migration and human security by focusing on a series of historical events such as the nuclear bombing of Nagasaki, the separation of Pakistan and India, the Afghan War and 9/11 attacks. In Exit West, Nadia and Saeed migrate to the West by passing through magic doors; and in the countries they arrive they are exposed to security threats and discrimination. In Burnt Shadows, in addition to their functional use of symbols and metaphors of identity, animals are used to refer to human security. It is concluded that human security concerns of the characters in both novels lead to a transformation in their lives. Both novels foreground the experiences and the basic human needs of the individuals and Exist West and Burnt Shadows present a similarity in their portrayal of human security.enenglish language and literatureLIVES ON THE ROAD: HUMAN SECURITY AND MIGRATION IN MOHSIN HAMID’S EXIT WEST (2017) AND KAMILA SHAMSIE’S BURNT SHADOWS (2009)Yoldaki Canlar: Mohsin Hamid’in Batı Çıkışı (2017) ve Kamila Shamsie’nin Kül Olmuş Gölgeler (2009) Eserlerindeki Birey Güvenliği ve Göç,Thesis