ÇİĞDEMOĞLU, CeyhanRIOBA, Emmanuel2022-11-082022-11-082021-11-08http://hdl.handle.net/20.500.11905/1694Kenyan Yükseköğretim Sisteminin Organizasyon Performansında Bilgi Temelli Liderlik, İnovasyon ve Bilgi YönetimiÖZ: Amaç- Kenya yükseköğretim sisteminin örgütsel performansında bilgiye dayalı liderlik, yenilikçilik ve bilgi yönetiminin etkisini incelemek için araştırma başlatılmıştır. Tasarım ve metodoloji- Araştırma, birincil nicel bir araştırmayı, özellikle kesitsel anket tasarımını içeriyordu. Bulgular- Araştırmanın bulguları, bilgi temelli liderliğin yükseköğretim kurumlarının performansı üzerinde hem doğrudan olumlu bir etkiye sahip olduğunu hem de yenilik ve bilgi yönetimi süreçlerinin aracılık rolü aracılığıyla dolaylı olarak olumlu bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Çıkarımlar- Araştırma bulguları, yükseköğretim kurumlarında bilgiye dayalı liderliğin örgütsel performans üzerindeki etkisi ve yenilik ve bilgi yönetimi süreçlerinin aracı rolü hakkındaki mevcut literatürü genişletecektir. Değer- Bu çalışma, Kenya yükseköğretim sisteminde bilgiye dayalı liderlik, bilgi yönetimi, yenilikçilik ve örgütsel performans arasındaki ilişkiyi kurmaya çalışan bütünleşik bir araştırma modeli öneren az sayıdaki bilimsel çalışma arasındadır.Purpose- The researh is commenced yo examine the effect of knowledge-based leadership, inovation and knowledge management in organizational performance of the Kenyan higher education system. Design and metodology- The research involved a primary quantitative reserach, specifically cross-sectional survey design. Findings- The findings of the research indicate that knowledge-based leadership has both direct positive effect on the performance of higher education institutions as well as an indirect positive effect through the mediating role of innovation and knowledge management processes. Implications- The research findings will extend the existing literature on the impact of knowledge-based leadership on organizational performance and the mediating role of innnovation and knowledge management processes in higher education institutions. Value- This study is among the few scholarly works that have proposed an integrated research model which seeks to establish the correlation between knowledge-based leadership, knowledge management, innovation and organizational performance in the Kenyan higher education system.enbusinessKNOWLEDGE-BASED LEADERSHIP, INNOVATION AND KNOWLEDGE MANAGEMENT IN ORGANIZATIONAL PERFORMANCE OF THE KENYAN HIGHER EDUCATION SYSTEMKENYAN YÜKSEKÖĞRETİM SİSTEMİNİN ORGANİZASYON PERFORMANSINDA BİLGİ TEMELLİ LİDERLİK, İNOVASYON VE BİLGİ YÖNETİMİThesis