Güzel ŞAHİN, GoncaÖZKAN, Bahadır İnanç2022-05-252022-05-252015-06-25http://hdl.handle.net/20.500.11905/876Evaluation of Museum Marketing Strategies in Destination Competition by Academicians in Tourism: Ankara SampleABSTRACT: This study aims to evaluate the marketing strategies of museums in Ankara, to Show how museum studies and marketing combined can be effectively used in destination competition, and to explain the comtemporary museology. The marketing strategies of the museums in Ankara and related practises have been evaluated by the academicians at the faculties of tourism. The sample consisted of 42 participants. The data were collected using a 39- item Likert- type questionare(Cronbach’a Alpha 0,916). The muesums in Ankara should follow the developments in museology to be informed to reach the desired level of visitors and adopt the devolopments about comtemporary museology in their organisations. It is important to follow the studies in museums, museology, museum adminastration and museum tourism. Smilar studies will certainly contribute to growth of the museum tourism in Ankara. The prospective studies should consider museum administratiors in their research. Finally, it must be noted that smilar studies should include the museums of all across Turkey. My special thanks go to by supervisior Asistant Prof. Dr. Gonca Guzel Sahin, Assoc. Prof.Dr. Mehmet Alparslan Kucuk, Assoc. Prof. Dr. Bulent Altunkaynak and M.d. Omer Faruk Cantekin, and my family and academicians that helped me during my servey.Bu çalışmanın amacı Ankara’da yer alan müzelerin pazarlama stratejilerinin değerlendirilmesi, günümüzde müzeciliğin ve müze işletmeciliğinin turizm ve pazarlama konularıyla birlikte ele alınarak destinasyon rekabetinde nasıl etkili kullanılabileceğini göstermek ve Çağdaş Müze İşletmeciliğinin ne olduğunu ortaya koymaktır. Ankara’da yer alan müzelerin pazarlama stratejileri ve müze uygulamaları Ankara’daki üniversitelerin turizm bölümünde yer alan akademisyenlere değerlendirilmesi sağlanmıştır. Bu bağlamda toplamda 88 akademisyenin 42 kişisine ulaşılmıştır. Değerlendirme 39 sorulu likert anket türünde yapılmış olup anketin Cronbach’s Alpha güvenirlik analizi 0,916 oranında yüksek bir seviyede çıkmıştır. Ankara’daki müzeler istedikleri ziyaretçi miktarını elde etmeleri için müzecilik alanında meydana gelen ve yaşanan yenilikleri sürekli takip etmelidir. Çağdaş müzecilikle alakalı gelişmeleri yakında takip etmeli ve kendi kurumlarına uygulamaları gerekmektedir. Özellikle müze, müzecilik, müze işletmeciliği ve müze turizmi konularında çalışma yapan insanların çalışmaları yakından takip edilmelidir. Bu çalışmaya benzer çalışmaların yapılması şüphesiz ki Ankara’nın Müze Turizmi açısından ilerlemesine katkı sağlayacaktır. İleride buna benzer çalışmaların yapılması durumunda araştırma tekniğini ne olursa olsun kesinlikle müze yöneticilerinin de dâhil olması araştırmaya yarar sağlayacaktır. Son olarak belirtilmesi gerekir ki buna benzer çalışmaların ülke genelinde müzeleri kapsayacak şekilde yapılması Türkiye için Müze Turizmi konusunda olumlu katkı ve yarar sağlayacaktır. Bu tezin hazırlanmasında bana yardımcı olan danışman hocam Yrd. Doç. Dr. Gonca Güzel Şahin’e, manevi olarak benden desteğini esirgemeyen aileme, mezun olduğum üniversitedeki bölümde çalışan kıymetli hocam Doç.Dr. Mehmet Alparslan Küçük’e, Dr. Ömer Faruk Cantekin’e, Doç. Dr. Bülent Altunkaynak’a ve araştırma aşamasında bana yardımcı olan tüm hocalara teşekkür ederim.trtourism and hotel managementDESTİNASYON REKABETİNDE MÜZELERİN PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN TURİZM ALANINDA ÇALIŞAN AKADEMİSYENLER TARAFINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ: ANKARA ÖRNEĞİEvaluation of Museum Marketing Strategies in Destination Competition by Academicians in Tourism: Ankara SampleThesis