Department of Public Relations and Advertising
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Department of Public Relations and Advertising by Author "ÇOLAK, Gülden"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item GENÇLERİN SOSYAL MEDYA KULLANMA MOTİVASYONLARI: GELİŞMELERİ KAÇIRMA KORKUSU, MENTAL İYİ OLUŞ VE YALNIZLIK(2021-09-09) ÇOLAK, Gülden; EŞİYOK, Elifİletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler ile sosyal medya bireyler için günlük hayatlarının vazgeçilemez bir parçası olmaya başlamıştır. Bu çalışmanın amacı gençlerin sosyal medya kullanma sıklığı, kullanma amacı ve kullanma motivasyonlarının yanı sıra sosyal ortamlardaki gelişmeleri kaçırma korkusu, yalnızlık ve mental iyi oluş düzeylerini farklı değişkenler üzerinden incelemektir. Araştırma Ankara’da yaşayan 14-35 yaş aralığındaki sosyal medya kullanıcısı olan bireyleri kapasmaktadır. Kolayda örnekleme yönteminin kullanıldığı çalışmada çevrimiçi anket ile 1009 kişiden veri toplanmıştır. Ancak 887 katılımcı çalışmaya dahil edilmiştir. Çalışmada daha önce güvenirlik ve geçerliği yapılmış ölçekler kullanılmıştır. Araştırmada sosyal medya kullanım motivasyonları ile gelişmeleri kaçırma korkusu arasında pozitif yönlü orta bir ilişki; mental iyi oluş arasında pozitif yönlü zayıf bir ilişki; yalnızlık arasında pozitif yönlü zayıf bir ilişki bulunmaktadır. Sosyal medyadaki gelişmeleri kaçırma korkusu ile mental iyi oluş arasında pozitif yönlü zayıf bir ilişki; yalnızlık arasında pozitif yönlü zayıf bir ilişki bulunmaktadır. Sosyal medya kullanımında psikolojik etkilerin değerlendirildiği bu çalışmanın sonuçları farklı displinlere katkı sağlayacağı düşünüldüğü için önemlidir.Item GENÇLERİN SOSYAL MEDYA KULLANMA MOTİVASYONLARI: GELİŞMELERİ KAÇIRMA KORKUSU, MENTAL İYİ OLUŞ VE YALNIZLIK(2021-05-24) ÇOLAK, Gülden; EŞİYOK, Elifİletişim teknolojilerinde yaşanan gelişmeler ile sosyal medya bireyler için günlük hayatlarının vazgeçilemez bir parçası olmaya başlamıştır. Bu çalışmanın amacı gençlerin sosyal medya kullanma sıklığı, kullanma amacı ve kullanma motivasyonlarının yanı sıra sosyal ortamlardaki gelişmeleri kaçırma korkusu, yalnızlık ve mental iyi oluş düzeylerini farklı değişkenler üzerinden incelemektir. Araştırma Ankara’da yaşayan 14-35 yaş aralığındaki sosyal medya kullanıcısı olan bireyleri kapasmaktadır. Kolayda örnekleme yönteminin kullanıldığı çalışmada çevrimiçi anket ile 1009 kişiden veri toplanmıştır. Ancak 887 katılımcı çalışmaya dahil edilmiştir. Çalışmada daha önce güvenirlik ve geçerliği yapılmış ölçekler kullanılmıştır. Araştırmada sosyal medya kullanım motivasyonları ile gelişmeleri kaçırma korkusu arasında pozitif yönlü orta bir ilişki; mental iyi oluş arasında pozitif yönlü zayıf bir ilişki; yalnızlık arasında pozitif yönlü zayıf bir ilişki bulunmaktadır. Sosyal medyadaki gelişmeleri kaçırma korkusu ile mental iyi oluş arasında pozitif yönlü zayıf bir ilişki; yalnızlık arasında pozitif yönlü zayıf bir ilişki bulunmaktadır. Sosyal medya kullanımında psikolojik etkilerin değerlendirildiği bu çalışmanın sonuçları farklı displinlere katkı sağlayacağı düşünüldüğü için önemlidir.