Department of Tourism and Hotel Management
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Department of Tourism and Hotel Management by Author "ÇELİKKAYA, Mustafa"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE GERİLLA PAZARLAMA: ANKARA ÖRNEĞİ(2020-11-07) ÇELİKKAYA, Mustafa; GÜZEL ŞAHİN, Neriman GoncaGelişen teknoloji pazarlama alanında ortaya çıkan değişimlerle birlikte ile yeni Dünya düzeninde markalar, ürün ve hizmetlerinin tüketimini arttırmak için geleneksel pazarlama faaliyetleri dışında yeni alternatif pazarlama yollarını kullanmaya başlamışlardır. Bu alternatif pazarlama türlerinden biri de gerilla pazarlama taktiğidir. Gerilla pazarlama; rakibin taklit edemeyeceği, yaratıcı yöntemlerin kullanıldığı müşteriyi ilginç taktiklerle etkileyebildiği pazarlama felsefesidir. Gerilla pazarlama uygulamaları daha önce benzeri görülmeyen ve taklit edilmesi mümkün olmayan mesajlarla tüketiciler üzerinde kalıcı bir etki bırakan yaratıcılık ve hayal gücü gibi etkenlere dayanmaktadır. Bu araştırmada turizm sektöründe gerilla pazarlama stratejilerinin ne ölçüde kullanıldığını ortaya konulmaya çalışılmıştır. Araştırmanın sınırlılıkları nedeniyle araştırmanın evreni Ankara’daki dört ve beş yıldızlı konaklama işletmeleri olarak belirlenmiştir. Ankara toplamda 65 tanesi 4 yıldızlı ve 27 tanesi beş yıldızlı toplam 92 konaklama işletmesi bulunmaktadır. Araştırmada 55 dört yıldızlı ve 22 beş yıldızlı olmak üzere 75 konaklama işletmesiyle birebir görüşülerek anket uygulanmıştır. Araştırma anket yoluyla toplanan verileri değerlendirmek amacıyla SPSS 22.0 (Statistical Program for Social Sciencies) programı kullanılmıştır. Analizlerde frekans, yüzde T testi ve ANOVA testi kullanılmıştır. Bulgulara göre konaklama işletmeleri gerilla pazarlama tekniklerinin hepsini tam anlamıyla kullandığı söylenemez. En etkin kullandıkları gerilla pazarlama tekniği, konaklama işletmelerinin kendi internet siteleri üzerinde yaptıkları faaliyetleridir. Gerilla pazarlama tekniklerinin hepsini etkin bir şekilde uygulamamalarının en büyük nedeni konaklama işletmelerinin pazarlama faaliyetlerine ayırdıkları bütçelerinin az olmasıdır. Özellikle konaklama işletmelerinin çoğunluğunun pazarlama payına ayırdıkları bütçeleri genelde %20’lik kısmı geçmemektedir. Konaklama işletmeleri pazarlama faaliyetleri için ayıracakları bütçeleri biraz daha artırabilir.