Department of Modern Languages

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 6 of 6
  • Item
    Üniversite 2.0 Modeli
    (Bilim ve Teknoloji, 2012-09-07) ŞAHİN, İclal
    1950’li yıllarda birkaç bilgisayarın birbiriyle bilgi alışverişinde bulunması ile başlayan internet serüveni günümüzde inanılması güç boyutlara ulaşmıştır. Öyle ki internete bağlanan her bilgisayara verilen bir nevi kimlik numarası olan IP (internet protokol) numaralarının neredeyse tümünün günümüz internet servis sağlayıcıları arasında dağıtılarak tüketilmiş olması bunu bize kanıtlar niteliktedir. Bilgi iletişim devleri ve hükümetler yıllardır bu durumun çözümü üzerinde çalışmaktadır ve yeni bir kimliklendirme altyapısının çalışmalarını bitirmiş durumdadır. Bu yeni kimliklendirme altyapısı, IPv6, aynı anda 1038 adet bilgisayarın internete bağlanmasına imkan sağlamakta iken mevcut altyapı olan IPv4 için bu sayı ancak 109’dur. Bu da göstermektedir ki 109 adet IP numarasını tüketmiş durumdayız. Bundan 10 sene önce tüketilmesi güç olarak görülen bu rakamın, günümüzde cep telefonlarının, tablet bilgisayarların hatta televizyonların bile internete bağlandığını düşündüğümüzde nasıl tükendiğini anlamak güç değildir. Peki üniversitelerimiz bu ışık hızıyla gelişen teknolojik yaşam tarzının neresindedir?
  • Item
    ÜNİVERSİTE VE SPOR
    (Bilim ve Teknoloji, 2015-08-07) BALCI, Yağmur
    Aslında her şey hayatım boyunca voleybol oynayacağımı zannederken İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü kazanmamla başlamıştı. Hem böylesi zor bir bölümde burslu okuyacak hem de çok sevdiğim voleybolu oynamaya nasıl devam edecektim? Her gün yetişmem gereken kulüp ve okul takımı antrenmanlarının yanı sıra düzenli olarak hazırlanmam gereken daha önce adını bile duymadığım derslerim vardı artık. İlk birkaç ay biraz zorlandığımı da itiraf etmeliyim. Ama sonrasında herşey bölümümü ikincilikle bitirmemi sağlayacak kadar düzenli bir hale geldi. Ödevlerimi yaparken, sınavlarıma çalışırken ya da sunum hazırlarken birçok arkadaşımın istemsizce içine düştüğü “Yarın hallederim” benim hayatımda hiç yer bulamadı. Çünkü yarın da yapmam gereken başka şeyler vardı her zaman. Aktif bir şekilde spor yapıyor olmam, akademik olarak da hayatıma olumlu yönde etki etmeye başlamıştı. Mezuniyet zamanı geldiğinde ise bölümünü dereceyle bitirip ailesini çok mutlu etmiş, okulunun adını da gittiği her turnuvada ya da maçta gururla üstünde taşımış ve temsil etmiş bir yetişkindim. Aradan geçen iki yıldan sonra kendimi hep ait hissettiğim okuluma ders dinlemek için değil de ders anlatmak için gitmek ise hayatımı bambaşka bir yöne çevirdi. Artık benim oturduğum sıralarda oturan ve benden bir şeyler öğrenmeyi bekleyen öğrencilerim vardı. Bu fikre yeterince adapte olduktan sonra sıra yıllarca bir parçası olduğum voleybol takımıyla olan ilişkime gelmişti. Bu sefer onlarla oynayamayacaktım ama daha büyük başarılara imza atabilmek için yanlarında olacaktım. Şimdi sırada Yabancı Diller Bölümü okutmanı olarak girmem gereken dersler, antrenör olarak katılmam gereken antrenmanlar ve maçlar ve bir de bitirmem gereken bir yüksek lisans vardı. Bakalım bütün bunların altından da kalkabilecek miydim?
  • Item
    ATILIM ÜNİVERSİTESİ, YABANCI DİLLER BÖLÜMÜ’NDE BAŞLATILAN “FLIPPED CLASSROOM-EVRİK ÖĞRENME” UYGULAMALARI
    (Bilim ve Teknoloji, 2015-08-31) GÜVEN, Feride
    Yıllardır ülkemizde İngilizce’nin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çeşitli tartışmalar sürmektedir. Atılım Üniversitesi İngilizce eğitim yapan bir üniversite olduğu için ilgililer olarak bizler, “daha çok öğrencimizin daha iyi İngilizce öğrenebilmesi için başka neler yapılmalı?” konusunda kafa yormaktayız. Sürekli olarak hangi model, hangi yöntem, hangi teknik, hangi yaklaşımla İngilizce’yi daha iyi öğretebiliriz konusunu inceleyip denemekteyiz.
  • Item
    BAŞARIYA ULAŞMADA KİTAPLARIN ROLÜ
    (Cumhuriyet Gazetesi, 2017-03-08) ARSLAN, Elif
    Kitap vardır, güzel zaman geçirmek için okunur. Kitap vardır, can sıkıntısından kurtulmak için okunur. Kitap vardır, bilgi hazinemizi genişletmek için okunur. Ama çok fazla kitap yoktur, arzu edilen bu özelliklerin tümünü tek kapakta barındıran ya da çok fazla yazar yoktur, okurken insanı sıkmadan yeni şeyler öğretebilen… Belki de bu güzide özellikti Malcolm Gladwell’in Outliers (Çizginin Dışındakiler) (2008) kitabını bu kadar çok sevmemiz, üzerinde konuşmak için bu kadar hevesli olmamız. Atılım Üniversitesi olarak dördüncü yılını sürdürdüğümüz “Bir Kitap-Bir Konu” isimli “birlikte kitap okuma programı” çerçevesinde (http://etpo.atilim.edu.tr/1k1k) bu yıl okumak için seçtiğimiz ve okudukça “İyi ki seçmişiz!” dediğimiz Outliers (Çizginin Dışındakiler) kitabını sıradan olmanın çok ötesine taşıyan nedenlerden makalemizde kısaca bahsetmeye çalışacağız. Sayfalarında gezindikçe yepyeni ufuklar keşfettiğimiz, anlatılan her hikayede kendimizden, öğrencilerimizden ya da yakın çevremizden bir şeyler bulduğumuz yazarın, en çok satanlar listesinde uzun süre zirveyi bırakmayan bu üçüncü kitabını okurken, çevirdiğimiz her yaprakta bizi kimi zaman şaşırtan, kimi zaman güldüren ve çoğu zaman düşündüren dersler aldık. Üstelik bilimsel kanıtlarla desteklenmiş bilgiler, yazarın anlaşılır dili sayesinde ders kitabı gibi değil insana okurken hayal de kurdurabilen o masalsı yazılardan bir seçkiymişçesine bunaltmadan aydınlatabildi bizleri. Kuşkusuz bunda Gladwell’in renkli ve çok kültürlü kişiliğinin yadsınamaz bir payı var.
  • Item
    Üzerimizde Birkaç Renk ve Işık
    (2022-02-09) Yalçın, Nazlı Elif
    Sait Faik'in “Eyuboğluların Resim Sergisinde" yazısı, Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun dünyasına bir kapı daha açmamızı sağlar. Aslen Yedigün Dergisi'nin 10 Nisan 1948 sayısında yayınlanan ve Sait Faik Bütün Eserleri 10/ Açık Hava Oteli- Konuşmalar-Mektuplar'ın Röportajlar kısmında okuduğum bu samimi sohbete şahit olmak gerçekten heyecan verici.
  • Item
    Birey ve Yabancı Dil
    (2022-02-09) Arslan, Elif
    Küreselleşmenin giderek yaygınlaştığı ve iletişim teknolojilerinin her kesimden bireyin hayatına girdiği 21inci yüzyılda, bireylerin ana dillerine ek olarak bir yabancı dil bilmelerinin, bu dili okuma, anlama, konuşma becerilerini edinmelerinin gerekliliği artık tartışılmaktan ziyade genel kabul görmüş bir gerçek haline gelmiştir. Dünyayı takip edebilmek, küresel gelişmelerden anında haberdar olmak kısacası çağın gerisinde kalmamak için yabancı dil bilmek artık bir ihtiyaç halini almıştır. Bu ihtiyacın farkında olan bireylerin kendi kendilerini inandırmaları ve güdülemeleri olası sorunları çözme konusunda yardımcı olacak ve gelişimsel bir süreç içinde gittikçe artan ilgi ile dil öğrenmelerini sürdüreceklerdir.