School of Business
Permanent URI for this community
Browse
Browsing School of Business by Author "Birkan, İbrahim"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item BİR DESTİNASYONUN KİŞİLİĞİ OLUR MU?(2017-09-08) Birkan, İbrahimTurizm Literatürüne giren ve son yıllarda çok sık kullanılan destinasyon kavramı Türkçe’de hedef, varılacak yer, gidilecek nokta anlamına gelmektedir. Turizm akademisyenleri daha ileri giderek söz konusu gidilecek yerin özelliklerini de bu kavramın içinde ele almaktadırlar. Burada sormak istenilen soru, bir destinasyonun tıpkı bir insan gibi kişiliği olabilir mi? Nasıl insanların farklı kişilikleri varsa destinasyonların da farklı kişilikleri olabilir mi? Bu soruyu daha genel anlamda sorarsak bir markanın kişiliği olabilir mi? Marka kişiliği tıpkı insanlar gibi markaların da farklı kişilikleri olabileceği noktasından hareketle ortaya atılmış bir kavramdır. Marka kişiliği kavramını pazarlama çalışmalarına kazandıran Aaker (1997), marka kişiliği kavramını marka ile alakalı insan özellikleri olarak tanımlamıştır. Daha sonra Aaker tarafından ortaya konulan 42 maddeden oluşan ölçekte markanın beş kişilik özelliği boyutları, samimiyet (sincerity), heyecan verici (excitement), yeterli (competency), ince (sophistication) ve sağlam (ruggedness) olarak ele alınmıştır.Item MENÜ MÜHENDİSLİĞİ(2022-02-09) Birkan, İbrahim20 sene öncesine gelinceye kadar inşaat, elektrik, kimya, makine mühendisliği dışında bir mühendislik dalı bilmiyorduk. Son senelerde çok hızlı gelişen teknoloji ile birlikte yeni yeni mühendislik dallarını duyar olduk. ‘’Menü mühendisliği’’ kavramını yeni duyanların ‘’Mühendislik Fakültesi içinde böyle bir bölüm mü açıldı?’’ sorusunu sormalarına şaşırmamak gerekir. ‘’Menü mühendisliği veya Menu engineering’’ diye bir mühendislik bölümünün olmadığını fakat bu kavramın Literatürde uzunca bir süredir kullanıldığını ve bu kavramın fen bilimlerinin kullandığı ‘’mühendislik’’ kavramıyla aynı anlamda olmadığını ifade etmemiz gerekir.