Department of International Trade and Logistics
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Department of International Trade and Logistics by Author "GEDİK, Oğuzhan"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item SAĞLIK SEKTÖRÜNDE TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ, SATIN ALMA UYGULAMALARI, CİHAZ VE MALZEME LOJİSTİĞİ ÜZERİNE ÖRNEK BİR UYGULAMA: SIEMENS HEALTHCARE SAĞLIK A.Ş. ÖRNEĞİ(2020-10-18) GEDİK, Oğuzhan; TURGUTTOPBAŞ, Pınar NeslihanTüm sektörlerde olduğu gibi sağlık sektöründe de gelişen teknoloji, artan rekabet işletmeleri kusursuz olmaları yönünde zorlamaktadır denilebilir. Tedarik zinciri yönetimi kapsamında satın alma uygulamaları ve lojistik kavramları da sektörlerin önemle üzerinde durması gereken konulardandır. Bu çalışmada tedarik zinciri yönetimi, satın alma uygulamaları ve lojistik, Siemens Healthineers Örneği ile değerlendirilmiştir. Bu araştırmanın evrenini Siemens Healthineers çalışanları, örneklemini ise mülakatlara seçilen 13 Siemens Healthineers çalışanı oluşturmaktadır. Mülakatlara 2020 yılının Mart ayında başlanmış yine aynı yılın Haziran ayında bitirilmiştir. Çalışmada yarı yapılandırılmış mülakat formu oluşturulmuştur. Araştırmada 13 kişi ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Geçerli anket sayısı 12 olarak belirlenmiştir. Araştırmada gerekli veriler yüz yüze mülakatlar ile elde edilmiştir. Mülakat yapılacak kişilere olasılıksız yöntemle ulaşılmıştır. Gerçekleştirilen görüşmelerden elde edilen veriler betimsel-yorumlayıcı analiz yöntemi ile değerlendirilmiştir. Olasılıklı (rastgele) yöntem kullanılmış olsa idi, konu ile ilgili bilgi sahibi katılımcılara ulaşma ihtimali düşük kalacaktı. Oysa olasılıksız yöntem kullanarak, Siemens Healthineers’ da çalışan, konu ile ilgili bilgi sahibi olan kişilere ulaşma olanağı elde edilmiştir. Katılımcılardan alınan cevaplar ve literatür taraması sonucu tedarik zinciri yönetimi, satın alma uygulamaları ve lojistik kavramlarının önemini ortaya çıkarmıştır. Bilimsel yaklaşımları yönetim süreçlerinde uygulayan şirketlerin rekabet edebilirliğinin yüksek olduğu, müşteri ve çalışan memnuniyetinin arttığı, tedarik zinciri yönetimin tüm süreçlere etkili olduğu görülmektedir.