!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Atılım Akademik Arşiv yeni bir platforma taşınmıştır. Erişim linki: https://ada.atilim.edu.tr/home Bilgi için: aysel.senoglu@atilim.edu.tr Atılım Academic Archive has been moved to a new platform. Access link: https://ada.atilim.edu.tr/home For more info: aysel.senoglu@atilim.edu.tr
 

Department of International Trade and Logistics

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 11 of 11
  • Item
    INCOTERMS UYGULAMALARININ GELİŞİMİ VE INCOTERMS 2020 DÜZENLEMESİNE İLİŞKİN BİR DEĞERLENDİRME
    (2020-11-14) GÜRGEN, Bahar; SAYGILIOĞLU, Nevzat
    Birinci Dünya Savaşı’nın dünya ticaretine verdiği zarar sonrası, ülkeler arasındaki dengelerin yeniden sağlanması, yatırımların artması ve küresel standartların oluşturulması gayesi ile bir araya gelen özel girişimciler, 1919 yılında ICC’yi kurmuştur. Pek çok ülkenin özel sektör temsilcileri, meslek odaları, bankacılık, finans ve hukuk uzmanlarından oluşan ve her geçen gün artan geniş üye ağı, ICC’yi dünyanın en büyük iş organizasyonu haline getirmiştir. ICC, dünyada ticaretin daha adil ve daha serbest bir düzende yapılabilmesi, ülkeler arasındaki farklı uygulamaların standardize edilmesi ve ortak iş kurallarının oluşturulması amacıyla faaliyetlerini yürütmektedir. ICC, dünya ticaretini kolaylaştırmak ve uygulama birliği oluşturabilmek için, farklı konularda ortak normlar geliştirmektedir. Bunların en önemli ve en kapsamlılarının başında INCOTERMS Kuralları gelmektedir. Bu kurallar, farklı ticari kültürlere sahip ithalatçı ve ihracatçıların, alım satım sürecindeki yorum farklılıklarının önüne geçmek amacıyla, yükümlüklerini, risklerini ve katlanmak durumunda oldukları masrafları düzenlemektedir. INCOTERMS kuralları, uluslararası ticarette yaşanan değişiklikler ve kullanılan dönemin ihtiyaçlarına göz önünde bulundurularak belirli aralıklarla revize edilerek iş dünyasının kullanımına sunulmaktadır. Son on yıldır kullanımda olan INCOTERMS 2010 kuralları, pek çok bakımdan ele alınmış ve yeni bir düzenlemeye ihtiyaç olduğu tespit edilmiştir. Milli komiteler ve üyelerden gelen geri bildirimler ve talepler ışığında, yaklaşık 3 yıl süren kapsamlı bir çalışma ile INCOTERMS 2020 kuralları hazırlanmıştır. 1 Ocak 2020 itibariyle yürürlüğe giren kurallar, günümüz ihtiyaçlarından yola çıkarak hazırlanmış olması nedeniyle, şuana kadar hazırlanmış en verimli kurallardır. Bu çalışma ile dünyanın en önemli uluslararası örgütlerinden biri olan ICC ve küresel iş dünyasının en çok kullanılan kuralları olan INCOTERMS, tarihsel gelişim süreci içerisinde mercek altına alınmıştır. Çalışmanın asıl amacını teşkil eden INCOTERMS 2020 revizyonu ise, hazırlık süreci ve getirdiği değişiklikler bakımından ele alınmış, INCOTERMS 2010 versiyonu ile mukayese edilmiş ve bu yeni kurallar ile tarafların yükümlülüklerindeki dağılımı detaylıca incelenmiştir.
  • Item
    SEFALET ENDEKSİ VE ULUSLARARASI TİCARET ARASINDAKİ İLİŞKİ: KARŞILAŞTIRMALI BİR ANALİZ
    (2021-11-08) ÇOBAN, Burak; EMİN BENLİ, Hande
    Bu çalışmanın amacı Sefalet Endeksinin bir ülkede yaşayan insanların refah seviyelerini ne ölçüde yansıttığını incelemek ve makroekonomik olarak öneme sahip olan döviz kuru ve dış ticaret dengesi ile arasındaki ilişkiyi ekonometrik yöntemlerle analiz etmektir. Çalışmanın uygulama bölümü iki kısımda ele alınmıştır. İlk kısımda Türkiye ve BRICS ülkelerinin Sefalet Endeksleri ve makroekonomik göstergeler ele alınarak incelenmiştir. İkinci kısımda ise Türkiye özelinde 2007Q3-2020Q3 dönemleri arasında Barro Sefalet Endeksi, döviz kuru ve dış ticaret dengesi değerleri hesaplanarak ekonometrik bir model kurulmuştur. Değişkenlerimize öncellikle Dickey Fuller birim kök testi uygulanmıştır. Elde edilen sonuçlara göre tüm değişkenlerimiz düzeyde durağan çıkmıştır. Bu yüzden modelimize doğrudan EKK yöntemi uygulanmıştır. EKK tahmin sonuçlarına göre modelimiz ve değişkenlerimiz istatistiksel olarak anlamlı çıkmıştır. Elde edilen katsayı sonuçları ise Barro Sefalet Endeksi ile dış ticaret dengesi arasında negatif, döviz kuru ile arasında pozitif bir ilişkinin varlığını işaret etmiştir. Sonrasında Granger nedensellik analizi yapılmıştır. Döviz kurunun dış ticaret dengesi ile Barro Sefalet Endeksini, Barro Sefalet Endeksinin ise dış ticaret dengesini etkilediği görülmüştür. Sonraki aşamada ise VAR modeli kurularak varyans ayrıştırması ve etki-tepki analizleri gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgular modelimiz kurulmadan önceki tahminlerimize uygun şekilde sonuç vermiştir. Ampirik analizler neticesinde Sefalet Endeksini daha yüksek seviyede açıklayabilecek makro değişkenlerin olabileceği anlaşılmıştır.
  • Item
    GÜMRÜK MÜŞAVİRLİKLERİNDE ÇALIŞANLARIN MEMNUNİYETİ VE ÖRGÜTSEL BAĞLILIKLARI
    (2020-11-07) BALCAN, Mehmet Hakan; TURGUTTOPBAŞ, Pınar Neslihan
    Araştırmanın evrenini Mersin’deki gümrük müşaviri çalışanları oluşturmaktadır. Araştırma, çalışan memnuniyeti ile örgütsel bağlılık kavramlarını önce kendi içinde anlamlandırmaya çalışmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre kadınların bulundukları kuruma iş güvencesi olması dahilinde örgütsel bağlılık düzeylerinin daha yüksek olduğunu göstermektedir. Çalışanların içinde bulundukları kurumdaki çalışma yıllardı artıkça kuruma duydukları güven artmaktadır. Yüksek lisans ve lisans mezunları maaş kadar işin niteliğine de önem vermektedir. Yaş işteki memnuniyet düzeyinde etkilidir. Çalışanlar yaşlandıkça kurumlarına daha çok bağlanarak çalışan memnuniyet düzeyini artırmaktadır. Çalışan iş çevresinden memnun ise bu onun kişisel hayatını olumsuz yönde etkileyecektir. Çalışanların iş memnuniyeti artıkça örgütsel bağlılık düzeyleri de artmaktadır.
  • Item
    KOBİLERDE ENDÜSTRİ 4.0 DURUM TESPİTİ OSTİM ÖRNEĞİ
    (2020-11-04) KIZIL, Cabir; TURGUTTOPBAŞ, Pınar Neslihan
    İnsanlık 18.yy’dan günümüze gelene kadar üç farklı sanayi devrimi süreci yaşamış ve zor da olsa bu süreçlere adapte olmayı başarabilmiştir. Her sanayi devrimi üretim biçimlerinde, üretim için gereken teknoloji ve enerji bakımından, çalışma ve toplum hayatında olumlu ya da olumsuz birtakım değişiklikleri de beraberinde getirmiştir. Şu anda da dünya dördüncü sanayi devrimi olarak nitelendirilen Endüstri 4.0 Devrimi ile karşı karşıya kalmıştır. Bu yüzyıl ile başlayan Endüstri 4.0 ekolü, internetin, haberleşmenin ve ulaşımın sağladığı faydalar neticesinde çok hızlı bir şekilde gelişmeye devam etmektedir. Gelişen ve her geçen gün farklılaşmaya devam eden bu teknolojiler ile insan ve makine arasında kolay bir haberleşme ve veri aktarımı süreci amaçlanmaktadır. Bu süreç içerisinde de akıllı fabrikalarda nesnelerin interneti, siber fiziksel sistemler, birbirleriyle iletişim halinde olan sensörlü otonom makinelerle üretimin artırılması hedeflenmiştir. Küreselleşen ve rekabet koşullarının her geçen gün daha zor bir hal aldığı günümüz dünyasında, işletmelerin anlık değişen pazar taleplerine aynı hızda cevap verebilmek ve varlıklarını koruyabilmek adına, Endüstri 4.0 uygulamalarına iş yerlerini bir an önce adapte etmeleri gerekmektedir. Bu sebepten ötürü yapmış olduğumuz bu çalışmada özellikle ekonomilerin bel kemiğini oluşturan KOBİ’lerin Endüstri 4.0’a hazır olup olmadıkları ve devrimin hangi aşamasında yer aldıkları konuları üzerine Ankara, OSTİM bölgesinde nicel bir araştırma yapılmıştır.
  • Item
    İNDİRİM MARKETLERİNİN SATIN ALMA STRATEJİSİ VE VAKA ANALİZİ
    (2020-11-04) BİLGİÇ, Tarık; TURGUTTOPBAŞ, Pınar Neslihan
    Günümüzde gıda perakendeciliği yoğunlaşan küresel ticaretin etkisi altında kalmıştır ve değişmeye devam etmektedir. Gıda perakendecilerine olan yoğun talep perakendeciler arasında rekabet yaratmıştır. Gıda perakendecileri, yoğun rekabet içinde güçlü kalmak ve pazarda lider konuma gelmek için bir takım pazarlama ve satın alma stratejileri geliştirmişlerdir. Rekabet gücü kazanmak ancak uzun vadeli stratejik kararlar sayesinde mümkün olabilmektedir. Perakende sektöründe söz konusu stratejik kararların en önemlilerinden biri uygun maliyetli satın alma stratejilerinin geliştirilmesidir. Satın alma biriminin uygulamalarının sonuçları mali tablolara olumlu veya olumsuz ancak her durumda direk olarak yansımaktadır. Bu çalışmanın amacı, indirim marketlerinin mevcut durumda uygulamakta olduğu satın alma stratejilerinin vaka analizi ile belirlenmesidir. Konu ile ilgili literatür çalışması sonucunda çok sınırlı sayıda makale, tez ve çalışma belirlenmiştir. Bu kapsamda yöntem olarak vaka analizi seçilmiştir. Vaka analizi doğrultusunda Türkiye’nin en büyük üç indirim marketinde satın alma uzmanı, satın alma müdürü, tedarik zinciri müdürü, grup müdürü ve satın alma genel müdürü olarak çalışan tecrübeli insanlarla mülakat gerçekleştirilmiştir. Sonuçlar ise karşılaştırmalı olarak ortaya konulmuştur.
  • Item
    SAĞLIK SEKTÖRÜNDE TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ, SATIN ALMA UYGULAMALARI, CİHAZ VE MALZEME LOJİSTİĞİ ÜZERİNE ÖRNEK BİR UYGULAMA: SIEMENS HEALTHCARE SAĞLIK A.Ş. ÖRNEĞİ
    (2020-10-18) GEDİK, Oğuzhan; TURGUTTOPBAŞ, Pınar Neslihan
    Tüm sektörlerde olduğu gibi sağlık sektöründe de gelişen teknoloji, artan rekabet işletmeleri kusursuz olmaları yönünde zorlamaktadır denilebilir. Tedarik zinciri yönetimi kapsamında satın alma uygulamaları ve lojistik kavramları da sektörlerin önemle üzerinde durması gereken konulardandır. Bu çalışmada tedarik zinciri yönetimi, satın alma uygulamaları ve lojistik, Siemens Healthineers Örneği ile değerlendirilmiştir. Bu araştırmanın evrenini Siemens Healthineers çalışanları, örneklemini ise mülakatlara seçilen 13 Siemens Healthineers çalışanı oluşturmaktadır. Mülakatlara 2020 yılının Mart ayında başlanmış yine aynı yılın Haziran ayında bitirilmiştir. Çalışmada yarı yapılandırılmış mülakat formu oluşturulmuştur. Araştırmada 13 kişi ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Geçerli anket sayısı 12 olarak belirlenmiştir. Araştırmada gerekli veriler yüz yüze mülakatlar ile elde edilmiştir. Mülakat yapılacak kişilere olasılıksız yöntemle ulaşılmıştır. Gerçekleştirilen görüşmelerden elde edilen veriler betimsel-yorumlayıcı analiz yöntemi ile değerlendirilmiştir. Olasılıklı (rastgele) yöntem kullanılmış olsa idi, konu ile ilgili bilgi sahibi katılımcılara ulaşma ihtimali düşük kalacaktı. Oysa olasılıksız yöntem kullanarak, Siemens Healthineers’ da çalışan, konu ile ilgili bilgi sahibi olan kişilere ulaşma olanağı elde edilmiştir. Katılımcılardan alınan cevaplar ve literatür taraması sonucu tedarik zinciri yönetimi, satın alma uygulamaları ve lojistik kavramlarının önemini ortaya çıkarmıştır. Bilimsel yaklaşımları yönetim süreçlerinde uygulayan şirketlerin rekabet edebilirliğinin yüksek olduğu, müşteri ve çalışan memnuniyetinin arttığı, tedarik zinciri yönetimin tüm süreçlere etkili olduğu görülmektedir.
  • Item
    DEĞER ZİNCİRİ AÇISINDAN KÜMELENME OLGUSU: OSTİM MEDİKAL SANAYİ KÜMELENMESİNE YÖNELİK BİR SAHA ÇALIŞMASI
    (2021-10-18) YILMAZ, Pınar; SAYGILIOĞLU, Nevzat
    Çalışma değer zincirini oluşturan bileşenleri kümelenme olgusu kapsamında medikal sanayi firmaları üzerindeki etkisine dikkat çekmektedir. Tüm dünyayı etkileyen COVİD-19 global bir etki yaratarak mücbir sebeplerin doğmasına sebep olmuştur. Ulusal ve uluslararası tedbir ve önlemler alınmıştır. Değer zincirinin entegre işleyişine dikkat çekilmek istenmektedir. Ostim medikal sanayi kümesi stratejik önem taşımaktadır. Sağlık hizmetlerinin yürütülmesi için kümenin yapmış olduğu üretimlere ihtiyaç duyulmaktadır. Salgının makro seviyede etkiler doğuracağı düşünülmektedir. Yerli üretimin ivedilikle temin edilmesi medikal sanayi küme paydaşlarının başarısını göstermektedir. Tedarik zinciri yönetimi başta olmak üzere, saha olarak Ankara Ostim medikal sanayi kümesinin firmaları seçilmiştir. Kümelenme yerel kalkınma üzerinde etkilidir. Tarihin kronolojik akışında Anadolu’da ahilik ve lonca teşkilatlarında kümelenmenin esintilerini bulabilmekteyiz. Kümelenme kavramı, Ostim Medikal Sanayisine yönelik 2020 tarihinde 35 kişiyle yapılandırılmış soruyla mülakat yapılmıştır. Uygulanan mülakat kümelenme olgusu ile ilişiği bulunan kişilerle değer zinciri açısından değerlendirmelerini ölçmek amaçlanmıştır. Pandemi kuralları gereğince belirtilmiş olan tüm kurallara uyulmuştur. Alınan tedbirler dogrultusunda, firma, sahıs, kurumlarla yüzyüze mülakat risk teşkil edebileceğinden dolayı, dijital platformda bağlantı kurularak iletişim sağlanmıştır. Bu çalışma esnasında derinlemesine bir literatür taraması yapılmıştır. Elde edilen veri türleri SPSS 23.0 veri analiz programı yardımıyla ortalama, frekans, güvenilirlik analizi yapılmıştır. T-test ve korelasyon analizi yapılmıştır.
  • Item
    TÜRKİYE DE DİJİTAL OYUN SEKTÖRÜNÜN DURUMU VE EKONOMİYE KATKILARI: ANKARA BÖLGESİ TEKNOKENTLER ÜZERİNDE ARAŞTIRMA
    (2021-10-10) ÖZKAN, Ahmet; SAYGILIOĞLU, Nevrat
    Teknolojinin gelişmesiyle birlikte envanterlerin kişiselleşmesi küresel çapta birçok sektörün doğmasına sebep olmuştur. Bu yeni doğan sektörlerden en çarpıcı olanı dijital oyun sektörüdür. Küresel pazarda her yıl katlanarak büyüyen sektör kendi ekonomik alanını oluşturmuştur, kriz dönemlerinde bile büyüme istikrarı göstermiştir. Düşük maliyetler ile elde edilen yüksek katma değerli ürünler birçok ülkenin dikkatini çekmiştir. Bunun neticesinde birçok ülke dijital oyun sektörünü öncelikli sektör olarak ilan etmiştir. Türkiye de 2000’lerin başından itibaren profesyonel olarak faaliyetler gösterilmeye başlanmıştır. Dijital oyun sektörüne devlet destekleri ancak 2012 yılından sonra başlamıştır. Genç ve dinamik bir nüfusa sahip olan ülkemizde sektörün gelişmesi kaçınılmaz gözükmektedir. Nitekim sektörün oluşturduğu ekonomi ülkedeki birçok sektörü geçerek neredeyse 2 milyar dolarlık bir Pazar haline gelmiştir. Dijital oyun sektörü gelecekte daha da büyüyerek hayal edilemeyecek sevilere ulaşabilir. Türkiye de gerekli altyapı çalışmalarının yapılmasıyla birlikte küresel pazardan alınan payın hacmi önümüzdeki yıllarda büyüme gösterebilir.
  • Item
    DÜNYA TİCARET ÖRGÜTÜ'NÜN "TİCARETİN KOLAYLAŞTIRILMASI ANLAŞMASI" DÜZENLEMESİ VE TÜRKİYE AÇISINDAN DEĞERLENDİRME
    (2022-01-19) ÖZÇELİK, Elif; SAYGILIOĞLU, Nevzat
    Dünya Ticaret Örgütü (DTÖ) üyelerince müzakerelerinin yapıldığı "Ticaretin Kolaylaştırılması Anlaşması" (Trade Facilitation Agreement) kabul edilmiş ve 22 Şubat 2017 tarihinde yürürlüğe girmiştir. TFA, gümrük işlemlerinin tüm süreçlerinde uluslararası uyumlaştırılma, basitleştirme ve modernizasyon sağlama amaçlarını içermektedir. Gelişmiş, gelişmekte olan ve az gelişmiş ülkeler arasındaki küresel ticaretin basitleştirilerek uyumlu hale getirilmesi, prosedürlerin azaltılarak maliyet ve zamandan tasarrufta bulunulması, teknolojinin, lojistiğin ve tedarik zincirinin en verimli şeklide kullanılması gibi entegrasyon çalışmaları bulunmaktadır. Türkiye'nin jeopolitik konumu açısından Asya ve Avrupa kıtasını birbirine bağlaması, tüm taşıma şekilleri ile dış ticaretin en iyi şekilde yapılabilmesine olanak sağlamaktadır. Bu sebepler göz önünde bulundurularak TFA, Türkiye için ihracat, ithalat ve transit süreçlerinde avantaj ve büyük önem arz etmektedir.
  • Item
    PERAKENDE SEKTÖRÜNDE TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİNİN ÖNEMİ: İNDİRİM MAĞAZA ZİNCİRLERİNDE ÖRNEK UYGULAMA
    (2022-01-19) KARAKULAK, Özlem; TURGUTTOPBAŞ, Pınar Neslihan
    Perakendecilik sektörü dünyada ve ülkemizde en hızlı dönüşüm geçiren sektörlerden birisidir. Ülkemizde özellikle son yıllarda indirim mağaza zincirlerinin sayısının arttığını ve makroekonomik koşullar ne olursa olsun agresif bir şekilde büyüdükleri gözlemlenmektedir. Tedarik zinciri yönetimi, ürünlerin üreticiden tüketiciye ulaştırılması sırasında gerçekleştirilen pek çok işlemin etkin bir şekilde sağlanması olarak tanımlanabilir. Ülkenin dört bir yanında bulunan binlerce mağazada pek çok farklı kategoride bulunan ürünlerin aynı kalitede uygun fiyata sunulmasını hedefleyen indirim mağaza zincirlerinin tedarik zinciri operasyonları karlılıklarını büyük ölçüde etkilemektedir. Böylesine büyük bir operasyonun sürekli ve olabilecek en düşük hata ile sürdürülmesi, rekabet ortamının zorlu olduğu indirim mağaza konseptinde büyük önem taşımaktadır. İndirim mağaza zincirlerinin yüzlerce farklı tedarikçi ile çalışması firma ile tedarikçiler arasındaki uyumun ve sağlıklı iletişimin önemini artırmaktadır. Bu nedenle, mevcut kaynakları kullanarak tedarik zinciri yönetiminin etkin bir şekilde sürdürülmesini sağlayacak bir organizasyon oluşturulması gerekmektedir. Tedarik zinciri yönetiminin etkin ve verimli bir şekilde sürdürülmesi sonucunda indirim mağaza zincirlerinin rekabet ortamında avantajlı bir konuma gelerek karlılıklarını artırmaları beklenebilir. Bu çalışmanın amacı, ülkemizde perakendecilik sektörü içerisinde önemli bir paya sahip olan indirim mağaza zincirlerinden örnek olarak seçilen iki firmanın tedarik zinciri operasyonlarını inceleyerek tedarik zinciri yönetiminin önemini ortaya koymaktır. Bu doğrultuda, çalışmanın ilk bölümünde perakendecilik hakkında kavramsal çerçeve, ikinci bölümünde tedarik zinciri hakkında kavramsal çerçeve sunulmuştur. Araştırmanın son bölümünde araştırmacı tarafından derlenen bilgiler ile ülkemizde faaliyet gösteren iki indirim mağazasının tedarik zinciri yönetimini aktarılmıştır. Araştırmanın sonuç bölümünde iki firmanın tedarik zinciri yönetimi açısından ortak noktaları ve farklılıkları sunularak tedarik zinciri yönetiminin önemi ortaya konmaya çalışılmıştır.
  • Item
    MODERN İPEK YOLU PROJESİ (TEK KUŞAK TEK YOL) KAPSAMINDA ORTA KORİDOR: TÜRKİYE YATIRIMLARI VE ETKİLERİ
    (2022-01-18) Keleş, Abdi Çağatay; Turguttopbaş, Pınar Neslihan
    Modern İpek Yolu Projesi (Tek Yol Tek Kuşak) Kapsamında Orta Koridor Türkiye Yatırımları ve Etkileri adlı bu tez çalışması üç temel kısımdan oluşmaktadır. Tez içerisinde kullanılan yöntem literatür taramasıdır. Nitel ve ikincil araştırma yöntemleri kullanılmıştır. İlk bölümde, İpek Yolunun kavramı, tarihsel gelişimi, önemi, jeopolitik konumu, etkilediği ülkeler ve rotaları, gelişimi, Türk-Çin ilişkileri tarihine değinilmiştir. İkinci bölümde, Modern İpek yolu projesi adı altında tarihi İpek Yolunun yeniden canlandırılması araştırılmış; araştırma içerisindeki ülkelerin ekonomik açıdan incelemeleri, üye ülkeler için risk ve fırsat analizi, bu incelemelerin ışığında Türkiye’nin spesifik konularda yapılan analizleri yer almıştır. Türkiye kolunda yapılan incelemelerde bilişim, ulaşım, teknoloji bir bütün olarak incelenip, yetersiz kalınan noktalarda yapılacak yatırımlar ele alınmış; Türk turizmi üzerindeki olumlu etkileri ve lojistik ağında hali hazırda yapılmış girişimlerle birlikte yapılması gereken yenilikler takip edilmiştir. Bu çalışma yapılacak çalışmalara yol göstermesi için SWOT ve PEST Analizleriyle desteklenmiştir. Üçüncü bölümde, Türkiye’nin bulunduğu orta koridorun incelenmesiyle beraber ekonomik kemer ve deniz ipek yoluyla uyumlulukları ele alınmıştır. İpek Yolu’nun yeniden canlandırılması için yapılan çalışmalar kapsamında: TRACECA projesi, Asya Anakara Projesi, Trans-Asya Demiryolu Projesi, Unece-Unescop Avrupa Asya Ulaştırma Koridorları, Trans Anadolu Doğalgaz Boru Hattı Projesi (TANAP), Kuzey-Güney Ulaştırma Koridoru, Ekonomik İş Birliği Teşkilatı Ağı, Karadeniz Ekonomik İş Birliği Teşkilatı Ağı, Kuzey Güney Avrupa Otoyolu (TEM) Projesi, Kuzey Güney Avrupa Demiryolu (TER) Projesi, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu projesi, Marmaray Projesi, Üçüncü Köprü Yavuz Sultan Selim Köprüsü, Kanal İstanbul Projesi, Avrasya Tüneli, Üç Katlı Büyük İstanbul Projesi gibi büyük öneme sahip projeler detaylı olarak incelenmiştir. Türkiye'nin siyaset, ticaret, doğrudan yabancı yatırım ve lojistik gibi potansiyel stratejilerini aydınlatmak için bu bölümde, her iki ülkenin, Türkiye ve Çin'in, endişeleri ve farklı bakış açılarından bahsedilmiştir. Ek olarak, gündeme yakın zamanda gelen pandemi sürecinin Modern İpek Yolu’nun geleceğini ve bu kapsamdaki projeleri olumsuz yönde etkilemesi incelenmiştir. Gelecek dönemde Çin’in izlemesi gereken politikalar ele alınmıştır.