Department of International Trade and Logistics
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Department of International Trade and Logistics by Author "KARAKULAK, Özlem"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item PERAKENDE SEKTÖRÜNDE TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİNİN ÖNEMİ: İNDİRİM MAĞAZA ZİNCİRLERİNDE ÖRNEK UYGULAMA(2022-01-19) KARAKULAK, Özlem; TURGUTTOPBAŞ, Pınar NeslihanPerakendecilik sektörü dünyada ve ülkemizde en hızlı dönüşüm geçiren sektörlerden birisidir. Ülkemizde özellikle son yıllarda indirim mağaza zincirlerinin sayısının arttığını ve makroekonomik koşullar ne olursa olsun agresif bir şekilde büyüdükleri gözlemlenmektedir. Tedarik zinciri yönetimi, ürünlerin üreticiden tüketiciye ulaştırılması sırasında gerçekleştirilen pek çok işlemin etkin bir şekilde sağlanması olarak tanımlanabilir. Ülkenin dört bir yanında bulunan binlerce mağazada pek çok farklı kategoride bulunan ürünlerin aynı kalitede uygun fiyata sunulmasını hedefleyen indirim mağaza zincirlerinin tedarik zinciri operasyonları karlılıklarını büyük ölçüde etkilemektedir. Böylesine büyük bir operasyonun sürekli ve olabilecek en düşük hata ile sürdürülmesi, rekabet ortamının zorlu olduğu indirim mağaza konseptinde büyük önem taşımaktadır. İndirim mağaza zincirlerinin yüzlerce farklı tedarikçi ile çalışması firma ile tedarikçiler arasındaki uyumun ve sağlıklı iletişimin önemini artırmaktadır. Bu nedenle, mevcut kaynakları kullanarak tedarik zinciri yönetiminin etkin bir şekilde sürdürülmesini sağlayacak bir organizasyon oluşturulması gerekmektedir. Tedarik zinciri yönetiminin etkin ve verimli bir şekilde sürdürülmesi sonucunda indirim mağaza zincirlerinin rekabet ortamında avantajlı bir konuma gelerek karlılıklarını artırmaları beklenebilir. Bu çalışmanın amacı, ülkemizde perakendecilik sektörü içerisinde önemli bir paya sahip olan indirim mağaza zincirlerinden örnek olarak seçilen iki firmanın tedarik zinciri operasyonlarını inceleyerek tedarik zinciri yönetiminin önemini ortaya koymaktır. Bu doğrultuda, çalışmanın ilk bölümünde perakendecilik hakkında kavramsal çerçeve, ikinci bölümünde tedarik zinciri hakkında kavramsal çerçeve sunulmuştur. Araştırmanın son bölümünde araştırmacı tarafından derlenen bilgiler ile ülkemizde faaliyet gösteren iki indirim mağazasının tedarik zinciri yönetimini aktarılmıştır. Araştırmanın sonuç bölümünde iki firmanın tedarik zinciri yönetimi açısından ortak noktaları ve farklılıkları sunularak tedarik zinciri yönetiminin önemi ortaya konmaya çalışılmıştır.