School of Foreign Languages
Permanent URI for this community
Browse
Browsing School of Foreign Languages by Issue Date
Now showing 1 - 11 of 11
Results Per Page
Sort Options
Item The impact of e-portfolio on foreign language writing skills(Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences,, 2011-08-08) ERİCE, Derya; ERTAŞ, AbdullahThis study explores the effect of e-portfolio use on developing the writing skills of English language learners who are at the pre-intermediate language proficiency level. The experiment group (n=23), were asked to enroll in an online classroom to keep online portfolios whereas the control group (n=24) kept paper portfolios. `The Motivation Strategies for Learning Questionnaire` and `Computer Attitude Questionnaire `were used in addition to the `Computer Literacy Survey` to collect data. This study provides insights into using portfolio through online writing practice compared with paper-based practice in terms of achievement. The results suggest that 1) The digital environment contributes to language writing skills. 2) Factors of previous computer experience and computer ownership influence computer attitudes. 3) E-portfolio can be integrated into foreign language teaching curricula.Item THE CONTRIBUTION OF FORM AND MEANING FOCUSED TRANSLATION INSTRUCTION TO ELT STUDENTS’ READING COMPREHENSION(BUCA EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ, 2011-08-08) ERTAŞ, Abdullah; KÖSE, SerhanReading is a dominant skill in translating. This study investigates if the reading skills of the trainees influence translating and which of the instruction, form or meaning focused translation instruction, is more effective in improving the reading skills of ELT students. The subject pool for the study consisted of 75 undergraduate students who have taken the Translation (from English to Turkish) at the Department of English Language Teaching, Gazi University: 40 for the experimental group, and 35 for the control group. The subjects took the Translation course for 10 weeks in the first term of the 2009-2010 academic year. As a result of the study it can be said that both groups improved their reading skills but the trainees in the experimental group which received meaning focused translation instruction showed better improvement than the control group.Item Üniversite 2.0 Modeli(Bilim ve Teknoloji, 2012-09-07) ŞAHİN, İclal1950’li yıllarda birkaç bilgisayarın birbiriyle bilgi alışverişinde bulunması ile başlayan internet serüveni günümüzde inanılması güç boyutlara ulaşmıştır. Öyle ki internete bağlanan her bilgisayara verilen bir nevi kimlik numarası olan IP (internet protokol) numaralarının neredeyse tümünün günümüz internet servis sağlayıcıları arasında dağıtılarak tüketilmiş olması bunu bize kanıtlar niteliktedir. Bilgi iletişim devleri ve hükümetler yıllardır bu durumun çözümü üzerinde çalışmaktadır ve yeni bir kimliklendirme altyapısının çalışmalarını bitirmiş durumdadır. Bu yeni kimliklendirme altyapısı, IPv6, aynı anda 1038 adet bilgisayarın internete bağlanmasına imkan sağlamakta iken mevcut altyapı olan IPv4 için bu sayı ancak 109’dur. Bu da göstermektedir ki 109 adet IP numarasını tüketmiş durumdayız. Bundan 10 sene önce tüketilmesi güç olarak görülen bu rakamın, günümüzde cep telefonlarının, tablet bilgisayarların hatta televizyonların bile internete bağlandığını düşündüğümüzde nasıl tükendiğini anlamak güç değildir. Peki üniversitelerimiz bu ışık hızıyla gelişen teknolojik yaşam tarzının neresindedir?Item BİZANS'TA KADINBİRBANİ: ANICIA IULIANA(Atılım Üniversitesi Kütüphanesi E-Bülten, 2013-07-18) SERDAR DİNÇER, PınarAnicia Iuliana, Anicius Olybrius ve Placidia’nın kızı, III. Valentinianus’un torunu, II. Theodosios’un eşi Eudokia’nın büyük torunu, sehven İmparator Leo ile akraba olarak tarif edilmiştir. İstanbul’da doğdu. Doğum tarihinin 461’in hemen sonrası olduğu tahmin edilmektedir. Babası Olybrius İtalya’ya gidip 472’de imparator olduğunda annesi ile birlikte İstanbul’da kaldı. General Areobindus ile evlendi, 491’de oğlu Olybrius doğdu. Evlilik 478 yılında ya da bu yılın hemen ardından gerçekleşmiş olmalıdır. Kadın Patrik ünvanı aldı. Eşinin patrik olup olmadığı bilinmemekle birlikte, ünvanı, imparatorluk soyundan gelmesinden dolayı hakkıyla almış olması olasıdır. 511- 512 yıllarında İstanbul’daki Aziz Saba’yı sıkça ziyaret etti. Buradaki evinde oturduğu bir sırada kalabalık bir halde sokak çeteleri içeri dalarak Areobindus’u 512 yılında imparator ilan etti. Koyu bir Kadıköy Konsili taraftarıdır. İmparator Anastasius ve İstanbul Baş Patriği Timotheus hakkındaki görüşlerini değiştirmesi yolunda yapılan yoğun baskılara direndi. İstanbul’da, birçok hayır işi yaptı, sayısız kilise inşa ettirdi. Büyükannesi tarafından temeli atılan ve babası ve annesi tarafından yapılmış olan Azize Euphemia Kilisesini bezemelerini yaptırdı. Büyük büyükannesi Eudokia tarafından temeli atılan Aziz Polyeuktos Kilisesini genişletti ve geliştirdi (524- 527 arası). Tanrının Annesi “Onuruna” bir kilise inşa etmiştir. 6. yüzyılda ilk ilaç kodeksi (el yazması) “Materia Medica” (Viyana Dioskorides) kendisine ithafen kaleme alındı.Item A Suggested Eclectic Checklist for ELT Coursebook Evaluation(The Reading Matrix, 2014-08-08) DEMİR, Yusuf; ERTAŞ, AbdullahCoursebook evaluation helps practitioners decide on the most appropriate coursebook to be exploited. Moreover, evaluation process enables to predict the potential strengths and weaknesses of a given coursebook. Checklist method is probably the most widely adopted way of judging coursebooks and there are plenty of ELT coursebook evaluation checklists available designed for making material selection and evaluation process easier and systematic. As distinct from many other checklist development studies, this study attempts to suggest an eclectic checklist by borrowing items from quite different evaluation instruments available in the literature. Initially, more than thirty ELT coursebook evaluation forms and checklists were determined as a result of extensive review of literature. Afterwards, items were chosen from among those checklists by putting aside several of them on a utilitarian basis, accompanied by the researchers’ own items. We recommend that the resulting instrument be used by English language teachers, material developers and researchers.Item ÜNİVERSİTE VE SPOR(Bilim ve Teknoloji, 2015-08-07) BALCI, YağmurAslında her şey hayatım boyunca voleybol oynayacağımı zannederken İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü’nü kazanmamla başlamıştı. Hem böylesi zor bir bölümde burslu okuyacak hem de çok sevdiğim voleybolu oynamaya nasıl devam edecektim? Her gün yetişmem gereken kulüp ve okul takımı antrenmanlarının yanı sıra düzenli olarak hazırlanmam gereken daha önce adını bile duymadığım derslerim vardı artık. İlk birkaç ay biraz zorlandığımı da itiraf etmeliyim. Ama sonrasında herşey bölümümü ikincilikle bitirmemi sağlayacak kadar düzenli bir hale geldi. Ödevlerimi yaparken, sınavlarıma çalışırken ya da sunum hazırlarken birçok arkadaşımın istemsizce içine düştüğü “Yarın hallederim” benim hayatımda hiç yer bulamadı. Çünkü yarın da yapmam gereken başka şeyler vardı her zaman. Aktif bir şekilde spor yapıyor olmam, akademik olarak da hayatıma olumlu yönde etki etmeye başlamıştı. Mezuniyet zamanı geldiğinde ise bölümünü dereceyle bitirip ailesini çok mutlu etmiş, okulunun adını da gittiği her turnuvada ya da maçta gururla üstünde taşımış ve temsil etmiş bir yetişkindim. Aradan geçen iki yıldan sonra kendimi hep ait hissettiğim okuluma ders dinlemek için değil de ders anlatmak için gitmek ise hayatımı bambaşka bir yöne çevirdi. Artık benim oturduğum sıralarda oturan ve benden bir şeyler öğrenmeyi bekleyen öğrencilerim vardı. Bu fikre yeterince adapte olduktan sonra sıra yıllarca bir parçası olduğum voleybol takımıyla olan ilişkime gelmişti. Bu sefer onlarla oynayamayacaktım ama daha büyük başarılara imza atabilmek için yanlarında olacaktım. Şimdi sırada Yabancı Diller Bölümü okutmanı olarak girmem gereken dersler, antrenör olarak katılmam gereken antrenmanlar ve maçlar ve bir de bitirmem gereken bir yüksek lisans vardı. Bakalım bütün bunların altından da kalkabilecek miydim?Item ATILIM ÜNİVERSİTESİ, YABANCI DİLLER BÖLÜMÜ’NDE BAŞLATILAN “FLIPPED CLASSROOM-EVRİK ÖĞRENME” UYGULAMALARI(Bilim ve Teknoloji, 2015-08-31) GÜVEN, FerideYıllardır ülkemizde İngilizce’nin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çeşitli tartışmalar sürmektedir. Atılım Üniversitesi İngilizce eğitim yapan bir üniversite olduğu için ilgililer olarak bizler, “daha çok öğrencimizin daha iyi İngilizce öğrenebilmesi için başka neler yapılmalı?” konusunda kafa yormaktayız. Sürekli olarak hangi model, hangi yöntem, hangi teknik, hangi yaklaşımla İngilizce’yi daha iyi öğretebiliriz konusunu inceleyip denemekteyiz.Item BAŞARIYA ULAŞMADA KİTAPLARIN ROLÜ(Cumhuriyet Gazetesi, 2017-03-08) ARSLAN, ElifKitap vardır, güzel zaman geçirmek için okunur. Kitap vardır, can sıkıntısından kurtulmak için okunur. Kitap vardır, bilgi hazinemizi genişletmek için okunur. Ama çok fazla kitap yoktur, arzu edilen bu özelliklerin tümünü tek kapakta barındıran ya da çok fazla yazar yoktur, okurken insanı sıkmadan yeni şeyler öğretebilen… Belki de bu güzide özellikti Malcolm Gladwell’in Outliers (Çizginin Dışındakiler) (2008) kitabını bu kadar çok sevmemiz, üzerinde konuşmak için bu kadar hevesli olmamız. Atılım Üniversitesi olarak dördüncü yılını sürdürdüğümüz “Bir Kitap-Bir Konu” isimli “birlikte kitap okuma programı” çerçevesinde (http://etpo.atilim.edu.tr/1k1k) bu yıl okumak için seçtiğimiz ve okudukça “İyi ki seçmişiz!” dediğimiz Outliers (Çizginin Dışındakiler) kitabını sıradan olmanın çok ötesine taşıyan nedenlerden makalemizde kısaca bahsetmeye çalışacağız. Sayfalarında gezindikçe yepyeni ufuklar keşfettiğimiz, anlatılan her hikayede kendimizden, öğrencilerimizden ya da yakın çevremizden bir şeyler bulduğumuz yazarın, en çok satanlar listesinde uzun süre zirveyi bırakmayan bu üçüncü kitabını okurken, çevirdiğimiz her yaprakta bizi kimi zaman şaşırtan, kimi zaman güldüren ve çoğu zaman düşündüren dersler aldık. Üstelik bilimsel kanıtlarla desteklenmiş bilgiler, yazarın anlaşılır dili sayesinde ders kitabı gibi değil insana okurken hayal de kurdurabilen o masalsı yazılardan bir seçkiymişçesine bunaltmadan aydınlatabildi bizleri. Kuşkusuz bunda Gladwell’in renkli ve çok kültürlü kişiliğinin yadsınamaz bir payı var.Item Göreve Dayalı Dil Öğretimi(2022-02-09) Erenoğlu, SedaGöreve dayalı dil öğretimi veya öğrenimi olarak bilinen yaklaşım, öğretimdeki temel yapıyı görevler olarak esas alır. Görevler, anlamlı dilin kullanılmasında ve etkileşimin sağlanmasında en önemli araçlardır. Görevler, bu yaklaşımda dil öğretiminin temelini oluşturur ve ortam içerisinde, gerçek yaşam dilini sunarak etkileşime geçilmesini sağlar.Item Üzerimizde Birkaç Renk ve Işık(2022-02-09) Yalçın, Nazlı ElifSait Faik'in “Eyuboğluların Resim Sergisinde" yazısı, Bedri Rahmi Eyüboğlu’nun dünyasına bir kapı daha açmamızı sağlar. Aslen Yedigün Dergisi'nin 10 Nisan 1948 sayısında yayınlanan ve Sait Faik Bütün Eserleri 10/ Açık Hava Oteli- Konuşmalar-Mektuplar'ın Röportajlar kısmında okuduğum bu samimi sohbete şahit olmak gerçekten heyecan verici.Item Birey ve Yabancı Dil(2022-02-09) Arslan, ElifKüreselleşmenin giderek yaygınlaştığı ve iletişim teknolojilerinin her kesimden bireyin hayatına girdiği 21inci yüzyılda, bireylerin ana dillerine ek olarak bir yabancı dil bilmelerinin, bu dili okuma, anlama, konuşma becerilerini edinmelerinin gerekliliği artık tartışılmaktan ziyade genel kabul görmüş bir gerçek haline gelmiştir. Dünyayı takip edebilmek, küresel gelişmelerden anında haberdar olmak kısacası çağın gerisinde kalmamak için yabancı dil bilmek artık bir ihtiyaç halini almıştır. Bu ihtiyacın farkında olan bireylerin kendi kendilerini inandırmaları ve güdülemeleri olası sorunları çözme konusunda yardımcı olacak ve gelişimsel bir süreç içinde gittikçe artan ilgi ile dil öğrenmelerini sürdüreceklerdir.