Department of Interior Architecture and Environmental Design
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Department of Interior Architecture and Environmental Design by Subject "interior architecture"
Now showing 1 - 10 of 10
Results Per Page
Sort Options
Item ADANA KIZ LİSESİ’NİN (ASKERİ RÜŞTİYE OKULU) KÜLTÜREL MİRAS KAPSAMINDA MEKÂNSAL ANALİZİ(2022-01-20) ÖZDEMİR, Şükriye Sıla; PFEİFFER TAŞ, ŞuleBir topluma özgü dil, din, edebiyat, güzel sanatlar, kent ve mimarlık, ekonomi, gelenek ve görenekler, gibi kavramlar bir araya gelerek kültürü oluşturmaktadır. Bu kavramların nesillere aktarımında kültürel miras olgusu önemli bir role sahiptir. Kültürel miras yönetimi ile toplumların tarihi birikimleriyle birlikte somut ve soyut kültür öğelerinin gelecek kuşaklara aktarımı amaçlanmaktadır. Kültürel miras yönetiminde temel hedef, koruma ve yaşatma ilkesi olmuştur. Bu tez çalışmasında kültürel miras kapsamında, Adana’nın mimari kimliğini oluşturan tescilli yapılarından Adana Kız Lisesi olarak bilinen yapı incelenmiştir. II. Abdülhamit Dönemi’nde Anadolu’ da inşa edilen askeri rüştiyelerin ilk örneklerinden biri olma özelliğini taşıyan yapı Adana Askeri Rüştiyesi (1883) olarak inşa edilmiştir. Yapının inşa edildiği dönemden başlanarak, idadi, sultani, lise ve Adana Kız Lisesi (1932-1998) dönemine kadar ve daha sonraki süreçte (2004-2006) bakım ve onarım çalışmalarını analiz edebilmek için tarihi çevresiyle birlikte geçirdiği işlevsel ve yapısal değişiklikleri tespit edebilmek için tarihi kaynaklar, ilgili kurum ve kuruluşlardan elde edilen belgeler, çizim ve görsellere ulaşılarak literatür taraması yapılmıştır. Yapının mimari üslubu, cephe ve plan şeması ile birlikte değerlendirilerek cephe, plan ve mekân özelliklerinin analizleri yapılmıştır. Bunun için merkez İstanbul’da inşa edilen askeri rüştiyelere örnek olarak Fatih Askeri Rüştiyesi, Anadolu’da inşa edilen Kastamonu Askeri Rüştiyesi - Mektebi Mülkiye İdadisi ve Kayseri Askeri Rüştiyesi Mektebi - Mülkiye İdadisi örnek seçilerek karşılaştırılmıştır. Yapı, 1998 yılındaki deprem sonrası lise işlevini kaybetmiş ve boşaltıldıktan sonraki bir tadilattan sonra Kültür ve Sanat Merkezi (2006-2018) olarak kullanılmaya başlanmıştır. Bu dönüşüm sürecindeki mekânsal değişimler, alan çalışması ile yerinde incelenmiş, fotoğraf ve çizimler yapılarak restorasyon sonrası müdahaleler tespit edilmiştir. Yapılan tüm araştırmalar sonucunda edinilen bilgiler, kültürel miras kapsamında ilgili ulusal ve uluslararası tüzük, bildirge, sözleşme ve ilkeler doğrultusunda, yapının ilk halinden günümüze dönüşüm süreci karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Bu süreçte, özellikle cephe ve iç mekanda yapılan değişiklikler tespit edilmeye, yeniden işlevlendirme kararının uygulanabilirliği, restorasyon sonrası müdahaleler ve yapının özgünlüğünü ne kadar koruduğu ortaya konmaya çalışılmıştır. Yapılan değerlendirmelere bağlı olarak, belge niteliği taşıyan tarihi yapıların gelecek kuşaklara aktarımı için yeniden işlevlendirme öncesinde kullanımı konusunda net kararlar alınması, yapının özgünlüğünü koruyarak dönüşümünün sağlanması için mekânların yeni işlevine dönük gereksinimlerinin planlanması ve tasarlanması, restorasyon sonrası kullanımda da koruma ilke ve yöntemlerine uyulması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.Item BÖLÜMLÜ MAĞAZALARIN İÇ MEKÂN TASARIMINDA KURUMSAL KİMLİK ANALİZİ(2022-01-26) KEYVANOĞLU PARMAKSIZ, Büşra; Ünlü, FerayBu çalışma, bölümlü mağazaların iç mekân tasarımında kurumsal kimliğin nasıl yansıtıldığını değerlendirmek amacıyla hazırlanmıştır. Birinci bölümde, çalışmanın kapsamı, amacı ve yöntemi açıklanmıştır. İkinci bölümde, zaman içinde oluşan yeni perakende sektörü kapsamında gelişen bölümlü mağazaların tanımı ve özellikleri ele alınmıştır. Günümüz şartlarında, perakendeci işletmecilerin ayakta kalabilmesinin yollarından birinin kurumsal kimlik olması nedeniyle, bu kimliğin iç mekân tasarımı aracılığıyla tüketiciye mesaj olarak aktarılması ve akılda kalıcılığının bölümlü mağazalarda nasıl geliştiği incelenmiştir. Üçüncü bölümde, istikrarlı bir kurumsal kimliğin, tüketicinin kurum hakkındaki imajını oluşturacak önemli bir araç olarak görülmesi nedeniyle kurumsal kimlik kavramı tanımlanarak, kimlik ve mekân ilişkisi araştırılmıştır. Etkili bir kurumsal kimliğe sahip bölümlü mağaza yapılanması için iç mekân tasarımının bileşenleri ve ögeleri ile kullanıcıya aktarılmak istenen mesajlar çalışma kapsamına alınmıştır. Dördüncü bölümde, hedeflenen kurumsal kimlik imajının; dış cephe, logo ve tabela, vitrin, mağaza girişi, plan tipleri, dolaşım şeması, sergileme elemanları, mobilyalar, donatılar, ödeme noktaları, deneme odaları, renk ve doku, malzeme, aydınlatma ve diğer etmenler üzerinden okunuyor olması beklendiğinden, bölümlü mağazaların kurumsal kimliğine etki eden faktörler ele alınmış, Türkiye’den ve dünyadan örneklerle açıklanmıştır. Elde edilen bütün bilgiler doğrultusunda beşinci bölümde, güncel iki bölümlü mağaza olan Mudo Concept ve Boyner Bölümlü Mağazaları’nın iç mekân tasarımı analiz edilmiştir. Seçilen bölümlü mağazaların iç mekân tasarımındaki kurumsal kimliğin ölçülebilmesi amacıyla 300 kişiyi kapsayan bir anket çalışması yapılmıştır. Kullanıcıların aktardığı verilerle iki bölümlü mağazanın iç mekân tasarımının da kurumsal kimliği değerlendirilmiş ve karşılaştırmalı analizi yapılmıştır.Item ÇAĞDAŞ SANAT MÜZESİ YAPILARINDA İÇ MEKÂN TASARIMI: MÜZE EVLİYAGİL ÖRNEĞİ(2022-01-26) KALYONCUOĞLU, Merve; GÜNEŞ, ElifBu tez çalışmasında müze kavramı ele alınarak kattığı değerler üzerine araştırma yapılmıştır. Müze; sanat eserlerinin sergilendiği, kültür varlıklarının korunduğu mekânlar olarak yalın ve sade bir şekilde tanımlanabilir. Çağdaş Sanat Müzeleri; koleksiyonerlerin, ressamların, seramik sanatçılarının, tasarımcıların ve eğitimcilerin profesyonel organizasyonlar hazırladıkları merkezlerdir. Müzede, insan eli ile yapılmış tasarımlar, objeler hakkında bilgi sahibi olunabileceği gibi yurtdışında yaşayan koleksiyonerler bilgilendirilerek, sunum ve görselleşmeler aracılığı ile davet ve organizasyonlar planlanmaktadır. Bu tezin amacı; Müze ve özel olarak bulunan Çağdaş Sanat Müzeleri kavramsal açıdan inceleyerek, yurtiçi ve yurtdışında bulunan çağdaş sanat müzelerinin sanatseverlere kattıkları mekânlar, değerler, kültürel etkiler ve sosyalleşme alanları üzerine araştırma yapmaktadır. Çağdaş Sanat Müzeleri, günümüzde yeni yeni yer ederek, yaptıkları faaliyetler, sergileme teknikleri ve yöntemler ile toplum için çekici hale gelen, toplumun sosyalleşmesine katkı sağlayarak da müzecilik anlayışının en önemli bileşenlerindendir. Topluma müze içerisinde sualsiz ve sorgusuzca gezinme anlayışı katmıştır. Ankara’nın İncek semtinde yer alan; modern ve çağdaş sanat koleksiyonlara ev sahipliği yapan ‘’Müze Evliyagil’’, Türkiyede bulunan müzelerden farklı özellikleri ile olarak ön plana çıkmaya başlamıştır. Araştırma ortamı olarak kullanılan ‘’Müze Evliyagil’’, 1200 metrekarelik bir alana kurulan, dört farklı kattan oluşan ve üç katta bulunan 750 m2’lik sergi alanları, zengin kütüphanesi, film salonu ve heykel bahçesi ile sunulmuş bir komplekstir. Müze Evliyagil, çağdaş sanat müzesi olma önderliğinde, günümüzde mevcut olan müzelere göre koleksiyonların eserlerini, galerilerde birkaç hafta süren sergiler ile ziyaretçilerin eserleri incelemelerine vesile olması, görünmez eserlerin izlemek isteyen herkese sunulmasını hedeflemektedir. Bu çalışma ile Müze Evliyagil örneği, Çağdaş Sanat Müzesi olma özelliği ile Türkiye ve Dünya’da bulunan farklı çağdaş sanat müzesi örnekleri ve özellikleri ile karşılaştırılarak ele alınmıştır.Item CUMHURİYETİN İDEOLOJİSİNİN ULUSAL KİMLİĞE YANSIMASINDA ANKARA RESİM VE HEYKEL MÜZESİ (ESKİ TÜRK OCAKLARI BİNASI) VE DEĞİŞİMLERİNİN ANALİZİ(2022-01-26) ÇATLADIOĞLU, Ahmet Uğur; PFEIFFER TAŞ, ŞuleOsmanlı’nın son dönemlerinde başlayan modernleşme çabaları Cumhuriyet döneminde devam etmiştir. Aynı dönemlerde Avrupa’da hâkim olmaya başlayan ulus-devlet formatının bir çeşit yansıması olan bu yenilik hareketleri; bilhassa Tanzimat reformlarıyla resmen başlayan, anayasal yönetimlerin ilanıyla devam eden ve cumhuriyet dönemi inkılaplarıyla son aşamasına ulaşmış olup, bu haliyle de daha çok siyasi ve hukuki alanın reformize edilmesi şeklinde kendini gösteren modernleşme süreçleridir. Bu modernleşme süreçleri, özellikle o dönemki ekonomi, politika, felsefe, hukuk, din ve dil alanında önde gelen düşünürlerin geliştirdiği düşüncelerin de etkisiyle zamanla yaygınlaşmış ve bu durum pek çok farklı alanda olduğu gibi, mimari alanındaki yeni gelişmelere de uygun bir ortam yaratılmasına olanak sağlamıştır. Bu tez çalışması ile bahsi geçen söz konusu modernizm etkisi ile oluşan yeniden ulusal bir kimlik oluşturma süreçlerinin mimari alanındaki yansımaları, Eski Türk Ocakları Genel Merkez Binası özelinde incelenmeye çalışılacaktır. Bu bağlamda, I. Ulusal Mimarlık Akımına göre yapılan Ankara’daki mimari yapıların temel özellikleri, Eski Türk Ocağı Genel Merkezi Binası’nın tasarımı ve buna ilişkin tanımlar literatür taramasıyla açıklanacak olup; destek olarak da Eski Türk Ocağı Genel Merkezi Binası ile Cumhuriyetin beraberinde getirdiği ulusalcılık akımındaki yeri ve önemi incelenmeye çalışılarak geçirdiği restorasyonlarla ilgili mekânsal analizlerle açıklanmaya çalışılacaktır.Item EDEBİYAT MÜZE KÜTÜPHANELERİNİN KÜLTÜREL MİRASLA İLİŞKİSİ ve MEKANSAL DEĞERLENDİRME(2022-01-19) OKUMUŞ KABAR, Neriman; PFEİFFER TAŞ, ŞuleKültürel mirasımızın korunması, yaşatılması, öğretilmesi, tanıtılması amacıyla Kültür ve Turizm Bakanlığınca öncelikle yedi bölgede o yörenin en seçkin edebiyatçılarından birinin ismini taşıyan ‘Edebiyat Müze Kütüphaneleri’ kurulmaya başlanmış, tezin yazıldığı dönemde altı tanesinin tasarımı gerçekleşmiştir. Bunlardan yalnız 5 Edebiyat Müze Kütüphanesi eski eserdir. Taşınmaz somut kültürel mirasın, geleneksel sivil mimari örneklerinden olan istisnai güzellikteki eski binalar restore edilerek topluma kazandırılmış, taşınabilir somut kültürel mirasımızın unsurları olan kitaplar, yazmalar, dergiler, resimler, fotoğraflar, eşyalar, kostümler de müze kütüphanelerde sergilenmiştir. Bu binalarda yine kültürel mirasla ilgili bir çok etkinlik düzenlenmektedir. Bu çalışmada; müze kavramı, kütüphane kavramı, müze kütüphanesi kavramı, ele alınmış, kültürel mirasla müze kütüphaneleri arasındaki bağlantı ortaya konmuş, edebiyat müze kütüphanelerinin kültürel mirasla ilişkisi açısından mekânsal değerlendirmeler yapılmış, eski durumları, restorasyon süreçleri ve son durumları ile ilgili bilgi verilmiştir.Item “FARKLI ANLAYIŞLARLA TASARLANMIŞ EĞİTİM ALANLARINDAKİ SINIFLARIN HACİM AKUSTİĞİ YÖNÜNDEN DEĞERLENDİRİLMESİ; DOĞA KOLEJİ ÇUKURAMBAR VE İMKB ALPARSLAN ORTAOKULU ÖRNEĞİ”(2015-10-25) YERLİ, Can; Bal KOÇYİĞİT, FilizEğitim, toplumların gelişimindeki en önemli araçlardan biridir. Etkili bir eğitim, kaliteli iletişim ile mümkündür. İletişime etki eden faktörler arasında, bulunulan mekânın etkisi büyüktür. Akustik gelişimi tamamlanmış mekânlardaki işitsel konfor şüphesiz ki daha iyi iletişime sebep olacaktır. Ülkemiz okullarında, ön tasarım aşamasında akustik koşulların ihmal edilmesi, sınıflarda sağlıklı iletişim ortamının sağlanamamasına sebep olmaktadır. Bu çalışma eğitim yapılarının en önemli mekânı olan sınıflarda akustik konfor koşullarının önemi ile birlikte, kullanılan gereçlerin etkisini ortaya koymak amacı ile hazırlanmıştır. Araştırma kapsamı içinde ölçüm yapılmak üzere Ankara ili Çankaya ilçesinde bulunan iki okul seçilmiştir. Araştırılmak üzere seçilen okullardan ilki özel okul, ikincisi ise M.E.B. bünyesindeki tip proje devlet okullarından biridir. Bu araştırmada seçilen okullara ait sınıflar, hacim akustiğine uygunlukları açısından, kullanılan iç yüzey gereçleri doğrultusunda araştırılmıştır. Yapılan çalışmada seçilen iki okuldaki hacim olarak benzer sınıflar, akustik ölçüm cihazları ile ölçülmüştür. Belirlenen sınıflarda konuşmanın anlaşılabilirliğinde önem taşıyan akustik parametreler olan çınlama süresi (RT), erken düşüş süresi (EDT), konuşmanın açıklığı ve netliği (C50), konuşmanın belirginliği (D50), konuşma iletim indeksi (STI) ve hızlı konuşma iletim indeksi (RASTI) ölçümleri yapılmış ve elde edilen sonuçlar değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonucunda, kullanılan mobilya ve yüzey malzemelerinin, sınıflardaki akustik konfor koşullarına etkileri incelenmiş, yeni tasarlanacak ya da iyileştirme çalışması yapılacak sınıflarda konuşmanın anlaşılabilirliğinin optimum düzeylere çıkarılabilmesi için önerilerde bulunulmuştur.Item İÇ MEKÂN TASARIMINDA STÜDYO DAİRELER İÇİN AFET VE ACİL DURUMLARA YÖNELİK RİSK YÖNETİMİ: DEPREME YÖNELİK MODELLEME ÖRNEĞİ(2021-10-06) BERK, Mahmutcan; BULHAZ, ÇağrıDepremler, binalar üzerinde gerek yapısal gerek yapısal olmayan hasarlar bırakarak insan hayatını olumsuz yönde etkilemektedir. Afet ve acil durumlar kavramları açıklanarak deprem olgusuna ulaşılmış ve kavramlar üzerinde gerekli tanımlamalar yapılmıştır. Bu çalışmada, depremin binalar üzerinde bıraktığı etkiler incelenmiştir. Yapısal hasarların yanı sıra özellikle yapısal olmayan hasarların üstünde durulmuştur. Binalar üzerinde gözlenen hasarların, can ve mal kayıplarının minimuma indirilebilmesi için çözüm önerileri ve örnek uygulamalar, ilgili yönetmelikler incelenerek sunulmuştur. Bu uygulamaların nasıl yapılacağı görseller aracılığıyla açıklanmıştır. Depremden etkilenen mekân örnekleri ile alınması gereken önlemlerin önemi bir kez daha görülmüştür. İç mekân düzenlemelerinde alınması gereken bu önlemlerle ters orantılı şekilde deprem olgusunun insan hayatındaki olumsuz etkisi değişecektir. Bu çalışmada, deprem ülkesinde yaşayan insanların bilinçlendirilmesi ve alması gereken önlemlerin vurgulanması amaçlanmış ve sonuç olarak örnek uygulamalarla birlikte önlemler sıralanmıştır. Tezin sonuç bölümünde, alınması gereken önlemlere örnek olacak bir konut tasarımı yapılmıştır. Konut tasarımı bir stüdyo daire üzerinden yapılmıştır. Çalışmanın içerisinde stüdyo daire kavramına ulaşabilmek için konutların gelişimi ve çeşitleri anlatılmıştır.Item KARMA İŞLEVLİ KONUT KOMPLEKSLERİ: ANKARA ÖRNEĞİ(2022-01-18) KILIÇOĞLU, Özlem; Resuloğlu, Çılgaİnsanlığın temel gereksinimlerinden barınma sonucunda ortaya çıkan konut, ilk ortaya çıktığı zamandan günümüze yapısal ve anlam bakımından değişiklik göstermiştir. Üretimi bağlamında ilk amacı ve anlamı sığınma-barınma olan konut, süreç içinde sosyal, kültürel, ekonomik, siyasi ifade aracı biçiminde dönüşmüştür. Bu anlamları ifade etmede konutun biçimi, üretim teknikleri, malzeme ve dekorasyon özellikleri gibi unsurlar değişkenlik göstermektedir. Bu unsurların kullanıldığı alanlar dönemin beklentilerine göre değişen mimari yaklaşımların temelinde şekillenmektedir. Günümüz konut biçimlenmelerinden biri olan Karma İşlevli Konut Kompleksler de sosyal, kültürel, ekonomik ve siyasi değişimlerin uzantısı olarak mimariye yansıyan bir model olmaktadır. Karma İşlevli Konut Kompleksler seçilen üç örneklem üzerinden; proje kimliği, konumu, görsel özellikleri, iç mekân-mimari plan doğrultusunda değerlendirilmiştir. Karma İşlevli Konut Komplekslerin oluşumuna sebep olan siyasi, ekonomik ve sosyal dönüşümlerin tanımlanması bulgu ve sonuçları bakımından ele alınmıştır.Item MEKÂNSAL DEĞİŞİMİN GÜNDELİK YAŞAMA ETKİSİNİN İRDELENMESİ: ANKARA HAMAMARKASI EVLERİ ÖRNEĞİ(2022-01-19) SEÇİLMİŞ, Zeynep; AKIN, EmelTez, Ankara, Altındağ ilçesinin Hamamarkası Bölgesi’nde sağlıklaştırma proje uygulamasının sonucunda konutlardaki mekânsal değişimi ve bu değişimin kullanıcıların gündelik hayatları üzerindeki etkisini konu edinmektedir. Cumhuriyet’in ilk dönemlerinin önemli olaylarına tanıklık etmiş tarihi bölgelerden birisi olan Hamamarkası, zaman içinde köhneleşmiş, gecekondu bölgesi olmuş, giderek suç bölgesine dönüşmüştür. 2008’den itibaren bölgedeki gecekondularda, konaklarda, tarihi evlerde ve sokaklarda sağlıklaştırma çalışması yapılmaktadır: bazı gecekondular iyileştirilerek konaklara dönüştürülmüş; konaklar restore edilerek tekrar konut olarak ya da farklı işlevlerle kullanıma açılmış; gecekonduların büyük kısmı yıkılarak yeni konutlar yapılmıştır. Konut mekânları yaşam tarzlarını etkilerken, karşılıklı olarak, yaşam tarzları da içinde yaşanılan mekânları dönüştürür. Tezin amacı, yeni konut mekânları ile gündelik hayat etkileşimini, bir başka deyişle, değişen mekânların sağlıklaştırma öncesi yaşam tarzları üzerindeki etkisini ve mevcut yaşam tarzlarının yeni konut mekânlarındaki etkisini irdelemektir. Tezin amacına ulaşabilmek için sağlıklaştırma öncesindeki konutların (gecekondu ve konaklar) mekânsal biçimlenmesi ve yaşam tarzları ile sağlıklaştırma sonrasındaki konutların (iyileştirilen gecekondular, işlev değiştiren konaklar ve yeni inşa edilen konutlar) mekânsal biçimlenmesi ve yaşam tarzları incelenmiştir. Konut planları edinilerek ve gecekonduların rölövesi çıkartılarak, mekânsal analiz yapılmış; Belediyeden edinilen bilgiler, veriler, yerinde araştırma ve gözlem ile desteklenmiş; konut sakinleriyle, sağlıklaştırma yapılmış ve yapılmamış alanlarda yaşayanlarla görüşülmüştür. Tüm veriler değerlendirilerek sağlıklaştırma yapılmış ve yapılmamış alanlar karşılaştırılmıştır. Karşılaştırma sonucunda, yeni konutların nitelikli mekânsal olanaklar sağlamakla birlikte, mevcut yaşam tarzlarını, eski alışkanlıkları değiştiremediği gibi, tam tersine, yeni mekânların eski kullanımlara uygun olacak şekilde dönüştürüldüğü saptanmıştır. Fiziksel iyileşme hiç kuşkusuz, mekânsal niteliği artırmış, kullanıcı profilini değiştirmiş; ancak, Hamamarkası Bölgesi’nin gündelik hayatında köklü değişimlere neden olmuştur: yeni yaşama adapte olunamamış, yeni yerleşenlerle bölge halkı birbirlerine alışamamışlardır. Fiziksel ve işlevsel değişimin yüksek rant; konut satış değerlerindeki yüksek artış, konut sahiplerinin evlerini satmalarına; kira bedellerindeki artış yıllardır kirada oturanların bölgeyi terk etmelerine neden olmuştur.Item TASARIMCI KİMLİĞİNİN İÇ MEKÂN TASARIMINA ETKİSİ(2022-01-25) KARAHAN, Macide Gözde; Ünlü, FerayBu çalışmanın amacı, tasarımcı kimliğinin, iç mekan tasarımı üzerindeki etkilerini analiz etmektir. Birinci bölümde; çalışmanın içeriği, amacı ve metodu açıklanmıştır. İkinci bölümde; tasarımcı kimliğini tanımlayabilmek için kimlik kavramının yanısıra tasarımcı ve iç mimar tanımları yapılmıştır. Daha sonra, tasarımcıyı oluşturan özellikler doğrultusunda tasarımcı kimliği ile bir bağ kurulmuştur. Üçüncü bölümde; tasarımcı kimliğinin iç mekan tasarımına etkisini anlamak için ise, tasarımın tanımı, iç mekan tasarımı, iç mimarlık mesleğinin gelişimi incelenmiştir. Tasarımcı kimliği ve iç mekan tasarımı arasındaki ilişkiyi inceleyebilmek için tasarım düşüncesi ve tasarımın gelişim süreci, tasarım dili ve günümüz tasarım koşulları açısından tüketim toplumu ve güncel teknolojik gelişmeler incelenmiştir. Dördüncü bölümde ise; tasarımcı kimliğinin iç mekan tasarımına etkilerinin ölçülmesi için beşli likert yöntemi ile bir anket tasarlanmış ve rastlantısal olarak seçilmiş iç mimarlar üzerinde uygunlanmıştır. İç mimarların sosyo-kültürel yapıları ile beraber tasarım kimliğini etkileyen faktörler ve tasarım problemlerini nasıl çözdüklerine ilişkin farklı sorular sorulmuştur. Bu sorular ışığında oluşturulan hipotezler üzerinde çalışma gerçekleştirilmiştir. Bu saha araştırmasının sonucunda, tasarımcı kimliğini etkileyen faktörler ağırlıklı olarak tasarımcı kimliğinin zekası ve mesleki eğitimiyle, aynı zamanda tasarımcının kişilik özelliklerinin yaratıcılığıyla bağ kurduğu tespit edilmiştir. Tasarımcı kimliğinin oluşumunda eğitim ve doğum yerinin istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde etki ettiği görülmüştür. Tasarım problemlerinin çözümünde ise, tasarımcıların ağırlıklı olarak kendi deneyimlerinden yararlandıkları görülmektedir. Bir başka deyişle, tasarımcılar farklı örneklerden ilham almak yerine kendi deneyimleriyle problemleri çözmektedir.